sobota, 11 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościZmierzyć media społecznościowe

Zmierzyć media społecznościowe

Media społecznościowe ciągle rosną w siłę, a tendencja zwyżkowa utrzyma się jeszcze przez co najmniej 5 lat – wynika z wywiadów przeprowadzonych przez The Chartered Institute of Marketing z udziałem 900 brytyjskich marketerów. Aż 3/4 z nich wyda w tym roku na ten cel więcej. Warto wiedzieć, jak zmierzyć ich skuteczność.

Najskuteczniejszy pod względem zwrotu inwestycji okazuje się Facebook (kształtuje się on na wysokości 16 proc.). Jeżeli chodzi o ROI dla Twittera i LinkedIn, to wynosi on 15 proc., a dla YouTube – 9 proc. By pomiar efektywności social mediów był właściwy, CIM sugeruje, by zastosować tzw. benchmark. Efekty kampanii na Facebooku można na przykład ocenić na podstawie porównania zaangażowania konsumentów on-line w ogóle i proporcji wyznaczonej przez liczbę fanów marki. Podstawą w tej metodzie jest zsumowanie wszystkich kliknięć „Lubię to!”, komentarzy, poleceń marki czy produktu, które miały miejsce w określonym czasie, i podzielenie ich przez liczbę fanów. Uzyskany w ten sposób wskaźnik należy zestawić ze średnimi wynikami uzyskiwanymi przez dany sektor gospodarki. „Przyjmuje się, że wskaźnik powyżej 2 proc. oznacza »dobrze«, zaś powyżej 5 proc. »bardzo dobrze«” – czytamy w magazynie Brief. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj