„Jak potencjalny pracodawca ma zapamiętać twój profil, jeśli brzmi on tak samo jak wszystkie inne?” – czytamy w serwisie blog.hubspot.com. Przytacza on listę 10 słów, nadużywanych w serwisie LinkedIn.
LinkedIn taką listę opublikował w styczniu. Oto 10 najczęściej wykorzystywanych słów z 2014 roku (poczynając od najpopularniejszego):
1. Zmotywowany
2. Pasjonat
3. Kreatywny
4. Ukierunkowany
5. Rozległe doświadczenie
6.Odpowiedzialny
7.Strategiczny
8.Osiągnięcia
9.Organizacyjny
10. Ekspert
„Prawdopodobnie nic się nie stanie, jeśli będziesz miał jedno albo dwa słowa z tej listy na swojej stronie. Ale jeśli wykorzystałeś wszystkie? Cóż, czas spisać swoje doświadczenie zawodowe na nowo” – czytamy. Catherine Fisher, autorka listy i zarazem dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w LinkedIn radzi, aby te słowa zastapić dowodami. Zamiast pisać o swojej kreatywności można przedstawić listę projektów, warto przygotować listę swoich umiejętności. Natomiast od zapewnień o „motywacji” skuteczniejsze będzie np. dodanie wzmianki o działalności jako wolontariusz lub wszelkich dodatkowych aktywnościach. (ks)