Jeśli ktoś szuka pracy lub pracownika, w większości przypadków wykorzystuje do tego internet. Według ostatnich badań, zaprezentowanych w serwisie adweek.com, amerykańscy rekruterzy przeglądają głównie LinkedIna, podczas gdy osoby poszukujące nowego zajęcia zajmują się raczej Facebookiem i Twitterem.
Sporo dodatkowych informacji na temat firm wciąż przenosi się pocztą pantoflową oraz dzięki poleceniom. 60 proc. ankietowanych stwierdziło, że rekomendowało innym, by zatrudnili się w ich miejscu pracy. Około jedna trzecia rekruterów jest tego świadoma – według 34 proc. z nich to źródło pozyskiwania najlepszych kandydatów.
Jest jednak jeszcze jeden serwis społecznościowy, który w opinii kandydatów stanowi źródło informacji na temat potencjalnych pracodawców – podaje źródło.
Źródło: adweek.com
Badanie przeprowadzone przez Jobvite pokazało, że kandydaci coraz częściej podglądają potencjalnych pracodawców na Instagramie. Serwis miałby być źródłem informacji na temat kultury organizacyjnej w danym miejscu, szczególnie dla 18–29-latków – czytamy. (mp)