Iwona Rudnicka z agencji On Board PR opowiadała reporterowi stacji TVN CNBC o oczekiwaniach firm PR-owskich wobec kandydatów starających się o pracę w branży oraz o tym, jak zachęcić ich dziś do podjęcia PR-owskiego wyzwania.
Zdaniem Rudnickiej chętnych do pracy w branży public relations nie brakuje. Do jej agencji coraz częściej zgłaszają się osoby z wykształceniem kierunkowym z zakresu PR. Jednak, jej zdaniem, w pracy PR-owca równie ważne są predyspozycje osobowe oraz doświadczenie, zwłaszcza umiejętności organizacyjne i analityczne. Dobry PR-owiec musi dobrze odnajdywać się w pracy projektowej w ściśle określonych ramach czasowych, tłumaczy Rudnicka.
Należy jednak pamiętać, że obecnie mamy do czynienia z rynkiem pracownika, dlatego poza dobrą pensją pracownikowi powinno się zapewnić pakiet szkoleń – językowych, umiejętności miękkich lub merytorycznych. (ał)