Firmy T-Mobile Polska, DB Schenker Logistics i Bayer znalazły się wśród laureatów tegorocznej edycji konkursu Dobroczyńca Roku.
Była to już 18 edycja konkursu, promującego odpowiedzialne firmy. W tym roku łącznie rozdano 7 nagród w pięciu kategoriach. W kategorii „Projekt społeczny – duża firma” nagrodę, dzięki głosowaniu internautów, otrzymała T-Mobile Polska S.A., m.in. za akcję „Pomoc mierzona kilometrami”. Jako „Projekt społeczny – średnia firma” internauci wybrali Radisson Blu Hotel Kraków. Hotel od początku swojego istnienia angażuje się w akcje społeczne i wspiera m.in. Dom Małego Dziecka im. Jana Brzechwy w Krakowie, związany z Fundacją dla Dzieci Uśmiech Dziecka. Z kolei Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy (DTBJ) angażuje się społecznie wspierając Stowarzyszenie Gwara Warszawska w organizacji plenerowego Kina pod Minogą, warsztatów gwary warszawskiej, koncertów kapeli podwórkowej i przedstawień teatralnych. Za to m.in. internauci nagrodzili firmę w kategorii „Projekt społeczny – mała firma”. W kategorii „Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu” internauci wybrali firmę Transition Technologies, od wielu lat zaangażowana w działania w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Jednym z jej projektów rozwijanych w ramach CSR jest „Seeing Assistant”, przeznaczony dla osób niedowidzących i niewidomych. Ostatnim laureatem wybranym przez internautów jest DB Schenker Logistics, zwycięzca w kategorii „Wolontariat pracowniczy”. Firma aktywnie uczestniczy w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego, prowadzi program wolontariatu pracowniczego Czas Pomagania w DB Schenker Logistics.
W pozostałych kategoriach laureatów wybrała kapituła konkursu. Zasiedli w niej: Henryka Bochniarz, Prezydent Konfederacji Lewiatan, Anna Potocka-Domin, Wiceprezes Business Centre Club, Andrzej Malinowski, Prezydent Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej, Jerzy Koźmiński, Prezes Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, Kamil Wyszkowski, Krajowy Przedstawiciel UN Global Compact w Polsce, Jerzy Karwelis, ekspert rynku mediów, mentor Fundacji Dobra Sieć, Kazimierz Krupa, dziennikarz ekonomiczny, wspólnik w kancelarii DRAWBRIDGE oraz Agata Gorgoń z TVN Biznes i Świat. Za „Strategię społecznego zaangażowania” tytuł „Dobroczyńca Roku 2015” otrzymał Bayer, który prowadzi program popularyzacji nauki Making Science Make Sense. W kategorii „Zaangażowanie lokalne” kapituła nagrodziła Piekarnię RYNEK. Firma razem z Żywiecką Fundacją Rozwoju stworzyła projekt „Bułka z pasją”. Polega on na przekazywaniu części zysków ze sprzedaży pieczywa na rzecz Funduszu Stypendialnego, wspierającego rozwój pasji mieszkańców Żywiecczyzny.
PRoto.pl było patronem medialnym konkursu