Prace w trzeciej edycji konkursu The Next Gen of PR, organizowanego przez Związek Firm Public Relations, oceniać będzie jury pod przewodnictwem Agaty Zeman, Managing Directorki w 24/7Communication oraz wiceprezeski zarządu ZFPR.
W tym roku uczestnicy zmierzą się z zadaniem konkursowym przygotowanym przez markę Coca-Cola, partnera głównego.
Konkurs The Next Gen of PR skierowany jest do PR-owców w wieku poniżej 35 roku życia. Do konkursu zgłosić mogą się dwuosobowe zespoły złożone z uczestników.
Kampanie public relations stworzone przez uczestników, w odpowiedzi na zadany brief konkursowy, oceniane będą przez jury według następujących kryteriów: strategia, wdrożenie, a także spodziewany efekt.
Przewodniczącą jury została Agata Zeman, Managing Directorka w 24/7Communication i wiceprezeska zarządu ZFPR, mająca kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze strategicznego doradztwa wizerunkowego dla firm z sektora konsumenckiego, technologicznego, retail oraz energetycznego. W swojej karierze pracowała w agencjach PR, a także po stronie biznesu oraz administracji polskiej i europejskiej. Realizowała złożone kampanie na rynkach: polskim, europejskim i azjatyckim. Zasiadała w jury konkursów Effie Poland, Złote Spinacze, Young Creatives oraz See and Say. Jest laureatką tytułu Ad Wo/Man 2023 w kategorii Agencje PR.
Pod jej przewodnictwem jury będzie obradować w składzie:
Paulina Trzaskowska – Communications Director w Coca-Cola Poland. Odpowiada za całościową komunikację zewnętrzną firmy w Polsce i krajach bałtyckich, w tym działania z mediami oraz konsumentami. Kieruje również projektem edukacyjnym skierowanym do młodych osób, dotyczącym AI i nowych technologii, który marka realizuje w tym roku. Do Coca-Cola Poland Services dołączyła w marcu 2022 roku. Wcześniej była związana z systemem firm Coca-Cola – przez trzy lata pełniła funkcję kierownika ds. komunikacji zewnętrznej w Polsce i krajach bałtyckich w dziale ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju w Coca-Cola HBC. Odpowiadała przede wszystkim za relacje z mediami, konsumentami oraz rozwój nowych kategorii w porfolio marki, takich jak Costa Coffee czy alkohole premium. Kierowała też rozwojem programu dla ambasadorów firmy na LinkedInie.
Zofia Bugajna-Kasdepke – founding partner, CEO SEC Newgate CEE. Ma dwudziestoletnie doświadczenie w doradztwie komunikacyjnym, tworzeniu strategii oraz realizacji projektów PR i marketingowych. SEC Newgate CEE współprowadzi od 2021 roku, czyli od momentu startu firmy. Poprzednio, przez dziesięć lat, była związana z Publicis Groupe, gdzie pełniła funkcje zarządcze: była dyrektorką zarządzającą MSL, później awansowała do struktur CEE i odpowiadała za rozwój biznesu w regionie Europie Środkowo-Wschodniej. Była odpowiedzialna za otwarcie biur w Czechach oraz Turcji, integrowała zespoły w Rumunii, Bułgarii i Słowenii. Przez trzy lata była Chief Communication Officer w Publicis Communications i zajmowała się doradztwem dla zarządu. Doświadczenie zawodowe zdobywała także w agencjach Edelman i Havas. Jest jurorką międzynarodowych festiwali kreatywnych, od Emiratów Arabskich przez Francję, po niemal wszystkie ważne konkursy w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Katarzyna Fabjaniak – Executive Director w Havas PR Warsaw. Z branżą PR jest związana od ponad 16 lat. W Havas PR Warsaw odpowiada za zarządzanie operacyjne, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju biznesu i zespołu agencji. Wcześniej pracowała w Hill & Knowlton. Była jurorką międzynarodowych konkursów branżowych: Cannes Lions, Dubai Lynx Festival, New York Festivals Advertising Awards. Jest też w gronie jurorów konkursu Złote Spinacze. Wykłada na Uniwersytecie Warszawskim, jest trenerką wystąpień publicznych i w mediach. Została laureatką pierwszej edycji konkursu „Young Creatives” w Polsce (w 2009 roku).
Maria Gajkowska – Senior Strategy Planner w McCann Poland. Ma ponad dziewięć lat doświadczenia w komunikacji i reklamie. W swojej karierze tworzyła strategie marki i komunikacji m.in. dla Mastercard, ING, Lidl, Wedel. Projekty te były nagradzane w konkursach Effie, Cannes Lions i KTR.
Maciek Nowicki – Creative Director w ALL Things AI. Od ponad 20 lat zajmuje się komunikacją marketingową. Pracował jako dyrektor kreatywny w agencjach w Polsce: JWT, FCB, Grey, Saatchi & Saatchi, a także za granicą, m. in. w Dentsu w regionie Azji Południowo-Wschodniej. Od ponad roku rozwija inicjatywę ALL THINGS AI, promującą zastosowania AI w komunikacji – szkoli duże organizacje marketingowe i współpracuje z nimi w tworzeniu i realizacji kampanii komunikacyjnych wykorzystujących sztuczną inteligencję.
Nagrodą w The Next Gen of PR jest awans do międzynarodowego finału konkursu ICCO Next Generation PR World Cup, a także nagroda pieniężna.
Zgłoszenia zostały przedłużone do 5 czerwca 2024 roku. Udział można zgłosić przez formularz. Laureaci polskich eliminacji zostaną ogłoszeni w czerwcu.
PRoto.pl jest partnerem medialnym konkursu.