Wiemy, które marki przeszły trzyetapowy Proces Certyfikacji i tym samym otrzymały tytuły Superbrands oraz Created in Poland Superbrands.
Po raz pierwszy wśród nich znalazły się m.in. marka artykułów do pielęgnacji niemowląt i dzieci DADA (marka własna sieci handlowej) oraz Viscoplast czy Słoneczna Tłocznia, które otrzymały wyróżnienie Created in Poland Superbrands 2016/17. W gronie laureatów z tytułem Superbrans znaleźli się natomiast m.in. Western Union (jako jedyna marka w kategorii „Usługi finansowe i agencje nieruchomości”), PayU, Trivago oraz Emirates.
Wyróżnienie Superbrands przyznano także Huawei, która zadebiutowała w kategorii telefony i smartfony. Ambasadorem marki jest Robert Lewandowski, który w 2015 roku odebrał honorową statuetkę Superbrands za zasługi dla promocji Polski w świecie.
Pełna lista laureatów dostępna na stronie.
Tym razem organizatorzy chcieli bowiem w jeszcze większym stopniu uwzględnić głos konsumenta i jego skłonność do polecania marek innym. Dlatego organizatorzy zmienili metodologię i zaprezentowali nowe kryteria wyłaniania laureatów.
Blisko 2000 – tyle marek trafiło do pierwszego etapu. Były one albo nominowane przez konsumentów albo uzyskały najlepsze wyniki w poprzednich edycjach. Następnie, w drugim etapie Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadził badanie na próbie ponad 15 tysięcy konsumentów. Pytał ich o znajomość oraz skłonność do rekomendowania poszczególnych marek. Trzeci, ostatni etap zakładał z kolei obrazy Rady Marek Superbrands, złożonej z ekspertów w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. Ich zadaniem była ocena spójności i wyróżnialności marek. 52 proc. końcowego wyniku zależało od oceny rekomendacji, 26 proc. – od znajomości i po 11 proc. – od spójności i wyróżnialności.
Więcej informacji tutaj.
PRoto.pl jest patronem medialnym wydarzenia. (ak)