W słoweńskim Portorožu ogłoszono finalistów konkursu Golden Drum w kategorii PR. Wśród 20 nominowanych projektów znalazły się 3 polskie kampanie.
Poza polskimi agencjami najwięcej nominacji (również po 3) otrzymały firmy z Rumunii i Rosji. Young & Rubicam Poland została nominowana za projekt Doping TV realizowany w trakcie Euro. Polegał on na zmotywowaniu polskich reprezentantów przebywających w warszawskim hotelu Hyatt poprzez utworzenie specjalnego hotelowego kanału telewizyjnego. Przez całą dobę emitowano w nim nagrania kibiców wspierających naszą drużynę. Ta sama agencja otrzymała także nominację za kampanię Readbook zrealizowaną dla sieci empik. Z okazji światowego dnia książki utworzono stronę zawierającą krótkie i intrygujące streszczenia wybranych książek. W łatwy sposób można było wkleić je jako status na Facebooku, przy okazji wprowadzając w konsternację znajomych.
Nominację otrzymała także kampania na rzecz osób z autyzmem, przygotowana przez agencję PZL. W jej ramach aktor Bartosz Topa w miejscach publicznych zachowywał się jak osoba z objawami autyzmu. Tematem, nie znając kontekstu, szybko zainteresowały się brukowce, pisząc o dziwnym zachowaniu aktora. Dopiero później ujawniono, że gazety dały się wciągnąć w kampanię na rzecz osób z autyzmem. (ks)