poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościZniknąć z social media? Tylko jak Radiohead!

Zniknąć z social media? Tylko jak Radiohead!

Od kiedy grupa przygotowując się do promocji nowej płyty, usunęła wpisy ze swoich kont na Facebooku i Twitterze, mówi się o niej nawet 6 razy częściej niż zwykle. Jak wynika z analizy publikacji w social mediach przeprowadzonej przez IMM, aż 91 proc. z wpisów zamieszczonych w sieci wyraża entuzjazm z powodu powrotu zespołu i chwali pomysł na „znikanie”.

Od 1 do 4 maja w sieci pojawiło się blisko 1 tys. polskojęzycznych wpisów na temat Radiohead. Stanowi to aż 30 proc. wszystkich wpisów na temat zespolu opublikowanych od lutego. Oprócz Facebooka i Twittera, na wzmiankę o zespole najłatwiej można było trafić na m.in. forum Listy Przebojów Trójki, serwisie Wykop.pl i w serwisie Muzyka.Onet.pl.  

Największe zaangażowanie polskich internautów wzbudziły doniesienia serwisów muzycznych na temat „zniknięcia zespołu” z sieci, a także informacje o premierze „Burn the Witch”, nowej piosenki grupy pod wodzą Thoma Yorke’a. Duże zainteresowanie wywołały także socialmediowe wpisy i komentarze polskich publicystów dziennikarzy muzycznych (w tym Agnieszki Szydłowskiej i Bartka Chacińskiego), a także artystów: m.in. Meli Koteluk czy Organka.

Reakcja Polaków w sieci na „zniknięcie” Radiohead z mediów społecznościowych i opublikowanie nowej piosenki była pozytywna. Aż 91 proc. wpisów, w których autorzy użyli słów wyrażających emocje, zawierało entuzjastyczny komentarz na temat zespołu. Chłodne i negatywne reakcje należały do rzadkości.

Jak wynika z analiz w IMM, od lutego do maja w polskojęzycznej sieci pojawiło się ponad 3 tysiące publikacji o Radiohead. Wpisy w mediach społecznościowych wywołały 67 tysięcy reakcji (polubień czy udostępnień) internautów. Tylko w dniu usunięcia przez grupę wpisów ze swoich kont na Twitterze i Facebooku, informacja o tym mogła być wyświetlona nawet 3,5 miliona razy. Wśród portali internetowych, od 1 do 5 maja najwięcej o zespole Radiohead pisano na łamach serwisu Muzyka.Onet.pl, EskaRock.pl, Wywrota.pl i serwisu Barock.pl. Największym zainteresowaniem cieszył się link do “Burn the Witch”.

[[{“fid”:”18663″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]

Jak przypominają dziennikarze, zespół znany jest z podejmowania pionierskich działań w internecie. „W 2007 roku wydał własnym sumptem album »In Rainbows«. Płytę można było pobrać w formie plików MP3 z oficjalnej strony Radiohead – za darmo lub składając dobrowolną darowiznę” – czytamy w serwisie Wiadomości.Gazeta.pl.

Łukasz Jadaś, ekspert ds. badań internetu i social mediów IMM

Pozostałe raporty IMM

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj