Facebook podzielił się wynikami, jakie osiągnął w trzecim kwartale 2020 roku. Dobra passa serwisu trwa, ponieważ znów odnotował m.in. wzrost przychodów i większą liczbę dziennie aktywnych użytkowników.
Czytaj także: Wzrost przychodu i większe zaangażowanie użytkowników. Wyniki Facebooka za II kwartał 2020
W okresie od lipca do września 2020 roku z Facebooka codziennie korzystało 1,8 mld osób z całego świata. Jest to wzrost względem tego samego okresu w roku poprzednim (o 12 proc.) oraz poprzedniego kwartału (1,7 mld). Wzrosła również miesięczna liczba codziennie aktywnych użytkowników (2,7 mld) – także w tym przypadku jest to wzrost o 12 proc. względem analogicznego okresu w roku 2019. Jak dodaje serwis, w porównaniu do drugiego kwartału 2020 roku oba te wyniki, zgodnie z przewidywaniami, zmniejszyły się w nieznacznie w przypadku internautów z Kanady i Stanów Zjednoczonych.
Źródło: investor.fb.com
Firma zaprezentowała także, ilu użytkowników dziennie korzystało z „rodziny” aplikacji Facebooka (dodatkowo Instagram, Messenger, WhatsApp). W trzecim kwartale 2020 roku liczba ta wyniosła 2,5 mld – jest to wzrost o 15 proc. względem tego samego okresu w roku poprzednim. Z kolei o 14 proc., względem analogicznego momentu w 2019 roku, wzrósł odsetek osób miesięcznie używających tych aplikacji – w minionym kwartale osiągnięto wynik w wysokości 3,2 mld.
Źródło: investor.fb.com
Następnie Facebook przekazał informację o swoich przychodach. Okazuje się, że w trzecim kwartale 2020 roku serwis zarobił 21,4 mld dol. – w przeważającej części pieniądze te pochodzą z reklam (ok. 21,2 mld dol.). Wynik ten oznacza wzrost zarówno w przypadku tego samego okresu w roku poprzednim (17,6 mld dol.), jak i drugiego kwartału 2020 roku (18,6 mld dol.).
Najwięcej pieniędzy w trzecim kwartale 2020 roku wygenerowali internauci ze Stanów Zjednoczonych i Kanady (10,1 mld dol.). Z kolei średni przychód na jednego użytkownika w tym okresie wyniósł 7,89 dol. – jest to wzrost względem analogicznego okresu w roku poprzednim (7,26 dol.) oraz drugiego kwartału 2020 roku (7,05 dol.).
Źródło: investor.fb.com
Facebook podzielił się także swoimi przewidywaniami na temat wyników w czwartym kwartale 2020 roku. Serwis spodziewa się wzrostu przychodów ze względu na okres przedświąteczny, kiedy aktywność reklamodawców jest zwiększona.
Z pełnym raportem Facebooka za trzeci kwartał 2020 roku można zapoznać się na stronie. (ak)