Grupa Przestrzeń, w skład której wchodzą agencja reklamowa Przestrzeń, agencja contentowo-influencerska Polot, agencja mediowa Rozgłos oraz studio brandingowe Wyraz, poinformowała o rozszerzeniu działalności. Od 2025 roku wśród usług agencji pojawi się również oferta strategiczno-badawcza. Za jej stworzenie odpowiada dr Zofia Smełka-Leszczyńska przy wsparciu Elżbiety Konopińskiej-Dudek, Senior Strategist w Grupie Przestrzeń.
Jak informuje Przestrzeń, wprowadzenie nowej oferty ma zapewnić klientom kompleksową obsługę – od strategii, badań i pozycjonowania marek, przez identyfikację wizualną i kreację kampanii, po zakup mediów.
„Grupa Przestrzeń zawsze dążyła do realizacji projektów kompleksowych, wyprowadzanych z analiz i budowania wspólnie z klientem pełnych strategii marketingowych obejmujących wszystkie elementy marketing mixu. Rozwój naszej oferty jest naturalną konsekwencją realizowanych już w ostatnich latach działań strategicznych czy pozycjonujących dla wielu marek, m.in. takich jak Nałęczowianka, Bobofrut, Frisco czy Decathlon. Widzimy, że silne kompetencje badawcze otwierają nas na nowe możliwości i pozwalają jeszcze skuteczniej wypracowywać spójne, wielokanałowe rozwiązania” – przekazał Igor Zajda, Co-Founder.
Za rozwój nowej usługi odpowiada dr Zofia Smełka-Leszczyńska. Wprowadzana oferta będzie opierała się na stworzonej w Grupie Przestrzeń sześcioetapowej metodologii badawczo-strategicznej, która łączyć ma zrozumienie motywacji konsumenta z analizą marki i rynku. Jak informują przedstawiciele, tym, co ma wyróżniać ofertę na rynku, jest to, że, oprócz rozwiązań związanych ze strategią marki, zawiera ona także rekomendacje semiotyczne oraz brand design.
Zofia Smełka-Leszczyńska jest psycholożką i doktorką kulturoznawstwa specjalizującą się w analizie i projektowaniu narracji, analizie semiotycznej i kulturowej oraz w badaniach jakościowych. Od lutego 2024 roku działa jako freelancerka, zajmując się tworzeniem strategii komunikacji opartych na analizie danych i badaniach. Ma 18-letnie doświadczenie w branży zdobyte w agencjach komunikacyjnych, w tym m.in. w Hill & Knowlton, Havas, McCann, G7 czy Team One, oraz butiku strategicznym Stratosfera. W przeszłości wspierała także biuro Rzecznika Praw Obywatelskich przy kampanii „16 dni przeciw przemocy wobec kobiet” oraz Stowarzyszenie Lambda Warszawa w opracowaniu akcji społecznej „Jeśli to słyszysz, jeśli to mówisz”. Smełka-Leszczyńska jest także autorką książek popularnonaukowych „Cześć pracy” i „Usunąć do 30 dni. Semiotyka polskich plakatów wyborczych”. (kn)