1 lutego 2024 roku dr Zofia Smełka-Leszczyńska poinformowała o nowym etapie swojej kariery zawodowej. Rozstała się z Hill & Knowlton i rozpoczęła własną działalność.
Pod swoim nazwiskiem będzie oferować usługi z zakresu strategii marki i komunikacji, analiz semiotycznych i kulturowych, badań konsumenckich oraz koncepcji kampanii. Jak podkreśla, nie zakłada agencji. „Po prostu stwierdziłam, że samodzielna działalność pozwoli mi dowolnie pisać książki, robić badania i angażować się społecznie” – wyjaśnia. „Z Hill+Knowlton pozostaję w ciepłych relacjach i z nadzieją na współprace w przyszłości” – dodaje.
Smełka-Leszczyńska do Hill & Knowlton dołączyła we wrześniu 2020 roku. Objęła wówczas nowo utworzone stanowisko Chief Creative Strategist. Odpowiadała za nadzór nad procesami strategicznymi w obszarze budowania marek oraz wsparcie klientów agencji w wyborze i wprowadzeniu pozycjonowania kulturowego, brała też udział w tworzeniu i wprowadzaniu nowych produktów ofercie agencji.
Wcześniej była związana z firmą Stratosfera, gdzie jako Strategy Consultant wspierała klientów w zakresie analiz kulturowych i semiotycznych, badań jakościowych i budowaniu strategii marek. Pracowała także w K2 Internet (na stanowiskach Associate Creative Directora i Digital Group Head), Havas, McCann, G7 i Team One. Ponadto, w przeszłości wspierała biuro Rzecznika Praw Obywatelskich przy kampanii „16 dni przeciw przemocy wobec kobiet” oraz Stowarzyszenie Lambda Warszawa w opracowaniu akcji społecznej „Jeśli to słyszysz, jeśli to mówisz”. Jest autorką książki „Usunąć do 30 dni. Semiotyka polskich plakatów wyborczych”.
Smełka-Leszczyńska jest doktorem kulturoznawstwa, magistrem psychologii oraz absolwentką studiów podyplomowych w zakresie projektowania usług. (mb)