Marka ZUO CORP+ opublikowała na swojej facebookowej stronie zdjęcia z informacją, że polski raper Taco Hemingway wystąpił w jednym z teledysków w ubraniu z jej kolekcji – żółtym golfie. Przedstawiciel wytwórni Asfalt Records, w której muzyk wydaje swoje płyty, zgłosił jednak w komentarzach wątpliwości – według niego marka wykorzystała wizerunek rapera bezprawnie.
„Jeśli Państwo jakimś cudem nie wiecie, że fakt ubrania przez mojego mocodawcę czegoś z Waszej kolekcji nie uprawnia Was do posługiwania się przez Was jego wizerunkiem i marką w działaniach reklamowych, to niniejszym uświadamiam ten fakt” – napisał Marcin Grabski. Poprosił też o usunięcie z profili w mediach społecznościowych zdjęć Taco Hemingwaya w żółtym golfie i zagroził interwencją prawnika, jeśli marka żądania nie spełni.
ZUO CORP+ w odpowiedzi poprosiło o usunięcie z teledysku wszystkich ujęć muzyka, na którym ubrany jest on we wspomniany żółty golf. „Prezentowany na Pana podopiecznym golf jest elementem naszej ostatniej kolekcji i nie stanowi on własności artysty, a zdjęcie jest screenem z teledysku zamieszczonego w ogólnodostępnym serwisie (YouTube – przyp. red.)” – napisała marka.
Przedstawiciel Asfalt Records w odpowiedzi stwierdził, że firmę ZUO CORP+ muszą prowadzić 14-latkowie. „Myślę, że z chwilą, kiedy zaczyna się obrażanie, mądrzejsza strona musi odpuścić. (…) Zapraszam na prv…” – odparła na zarzut marka.
Źródło: facebook.com/michalzaczynskiblog
Źródło: facebook.com/michalzaczynskiblog
ZUO CORP+ żądania przedstawiciela Asfalt Records nie spełnili – zdjęcia są nadal widoczne na facebookowej stronie marki. Komentarze z dyskusją na temat wykorzystania wizerunku rapera zostały jednak usunięte. PRoto.pl ma ich zdjęcia dzięki uprzejmości Michała Zaczyńskiego, który na swojej stronie na Facebooku skomentował sprawę. Jego zdaniem pochwalenie się przez markę faktem, że Taco Hemingway wystąpił w golfie jej projektu jest „jak najbardziej zrozumiałe”. „Sam zresztą na wykładach doradzam studentom i projektantom (i nie jest to wiedza tajemna tylko powszechna praktyka) taką formę podziękowania i promocji. Wzajemnej, bo i artysta czy influencer zyskuje; nie licząc dodatkowej korzyści ponoszenia modnej odzieży z pożądaną metką” – stwierdził w swoim wpisie Zaczyński.
Teledysk do utworu Kryptowaluty, w którym Taco Hemingway ubrany jest we wspomniany golf
Łukasz Laskowski, współwłaściciel ZUO CORP+, w rozmowie z PRoto.pl przyznał, że żółty golf został wypożyczony do teledysku nieodpłatnie, a podpisana umowa przewidywała możliwość umieszczenia wzmianki na ten temat w mediach. Marka jak dotąd nie otrzymała żadnego pisma od prawników Asfalt Records. Laskowski przyznał też, że nie usuwał komentarzy przedstawiciela wytwórni ze strony na Facebooku.
Asfalt Records do momentu publikacji wiadomości nie odpowiedziało na prośbę PRoto.pl o komentarz. (mp)