Warszawskie ZOO wystartowało z nową kampanią społeczną pod hasłem „ZOOstaw, nie dokarmiaj”. Ma ona na celu uświadomienie ludzi, jakie ryzyka niesie ze sobą dokarmianie zwierząt. Jak czytamy na stronie kampanii, podopieczni stołecznego ZOO mają ustaloną zbilansowaną dietę i jej zaburzenie może przyczynić się do ich problemów zdrowotnych, a nawet śmierci. Zwiedzający ogrody zoologiczne również ryzykują, dokarmiając zwierzęta – zbliżając się do nich, mogą zostać zaatakowani.
W ramach kampanii przygotowano serię spotów edukacyjnych, w których wystąpili Krzysztof Stelmaszyk i Krystyna Czubówna. Pokazywane są w nich różne sytuacje, z którymi boryka się ZOO przez dokarmianie zwierząt. Stworzono również plakaty, które zawierają autentyczne historie podopiecznych, podpisanych imionami, związane z przyjmowaniem posiłków od odwiedzających i konsekwencjami tego.
Źródło: zoo.waw.pl
Źródło: zoo.waw.pl
Za realizację projektu odpowiada Allegro Brand Experience Agency. Agencja odpowiedzialna była za key visual kampanii oraz kreacje citylightów, formatów digitalowych, animacji na monitory wewnątrz pojazdów komunikacji miejskiej, a także materiały informacyjne do komunikacji w warszawskim ZOO. Firma stworzyła również gadżety, które zostaną wykorzystane w konkursach oraz quizach edukacyjnych. Serię filmów wykonało Locco Film Production. (pm)