72 proc. respondentów uważa, że firmy nie potrafią zadbać o planetę i społeczeństwo – czytamy w Marketingu w Praktyce. Niekończące się inicjatywy firm w zakresie zrównoważonego rozwoju to dla konsumentów jedynie puste deklaracje „opakowane w ładne słowa firmowych sloganów”.
Miesięcznik powołuje się na badanie Accenture & Havas Media z czerwca 2014 roku. W opinii konsumentów to marki powinny przejąć inicjatywę i podjąć działania, które mają na celu oczyścić środowisko. Wielu z nich zgadza się także z twierdzeniem, że ograniczenie liczby lotów samolotami pozytywnie wpłynie na planetę. Wśród firm, które deklarują chęć poprawy środowiska znalazły się CVS, Tesco, Guinness czy Apple.
CVS, amerykańska sieć apteczno-drogeryjna usunęła wyroby tytoniowe ze wszystkich swoich sklepów. Przewiduje się, że decyzja ta będzie kosztować ją ok. 2 mld dol. rocznych przychodów. Firma rozpoczęła także kampanię wspierającą rzucanie palenia #OneGoodReason w mediach społecznościowych i przemianowała swoją nazwę jako podmiotu na CVS Health. W maju tego roku brytyjskie Tesco ogłosiło, że usunie z kas słodycze do końca grudnia. Nowa zasada zostanie wprowadzona we wszystkich sklepach sieci i ma na celu pomóc klientom dokonywać lepszych wyborów żywności. Z kolei Z kolei ta sieć kanapkowa usuwa potencjalnie szkodliwe chemikalia z używanego w USA pieczywa.
Firmy, które także chciałyby wprowadzać podobne praktyki, powinny zacząć od audytu, który pomoże określić potencjalne poświęcenia. „Poświęć coś, co sprzedajesz, co sam robisz, co masz. Poświęć też uwagę” – czytamy w miesięczniku. (mw)