sobota, 10 maja, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomości„Zrzuć ciężar z głowy!” – Mobile Vikings zachęca mężczyzn do rozmów o...

„Zrzuć ciężar z głowy!” – Mobile Vikings zachęca mężczyzn do rozmów o emocjach

W kwietniu 2025 roku operator komórkowy Mobile Vikings we współpracy z Fundacją Nie Widać Po Mnie wystartował z kampanią społeczną „Zrzuć ciężar z głowy”. Jej głównym celem jest zwrócenie uwagi na stygmatyzację depresji wśród mężczyzn. Mobile Vikings chce walczyć ze stereotypami kulturowo-płciowymi, według których mężczyzna nie powinien okazywać słabości.

Akcja powstała w ramach projektu „Szalupy Ratunkowe” realizowanego przez operatora komórkowego cyklicznie od 2020 roku. Program pozwala użytkownikom Mobile Vikings przekazać niewykorzystane GB internetu na cele charytatywne. „Operator zamienia przekazane GB na złotówki. Następnie przekazuje je konkretnej organizacji na cel wybrany wspólnie ze społecznością” – dowiadujemy się. Jak przekazuje marka, każda edycja „Szalup Ratunkowych” zaczyna się od przygotowania tematów związanych z aktualnymi problemami społecznymi. „Wspólnie z użytkownikami Mobile Vikings ustalamy, czym chcemy się zająć. Po zebraniu feedbacku od społeczności tworzymy listę organizacji, które działają w danym obszarze. Na tej podstawie wybieramy partnera do współpracy” – informuje operator. Tym razem zdecydowano, że tematem 12. edycji projektu będzie zdrowie psychiczne. W związku z tym nawiązano współpracę z Fundacją Nie Widać Po Mnie oraz przygotowano kampanię „Zrzuć ciężar z głowy”.

Jak przekazują organizatorzy, inicjatywa adresowana jest do mężczyzn w wieku 25-45 lat, którzy zbyt mało uwagi poświęcają kwestii zdrowia psychicznego. Kampania ma odpowiadać na przerażające statystyki, według których w 2024 roku na 4845 prób samobójczych zakończonych zgonem 4088 przypadków to mężczyźni (to aż 85 proc.!). Ponadto nawet 75 proc. mężczyzn przyznaje, że czuje presję, by być twardym i nie okazywać emocji. Mobile Vikings poprzez działania w ramach tej akcji chce zachęcić ich do rozmowy o emocjach oraz skorzystania z pomocy psychologicznej.

Centralnym elementem kampanii jest specjalny landing page dostępny na szalupyratunkowe.pl/zrzuc-ciezar. Organizatorzy przygotowali interaktywną sekcję, która ma zachęcać użytkowników do dzielenia się emocjami oraz rozpoczęcia realnego dialogu na temat dobrostanu psychicznego wśród mężczyzn.

Źródło: szalupyratunkowe.pl/zrzuc-ciezar

Powstał także spot, którego główny przekaz brzmi:Po co dźwigać samemu? Lepiej pogadać. Zrzuć ciężar z głowy”.

W ramach inicjatywy powstał również podcast „Zestaw siłacza”, z którym można zapoznać się za pośrednictwem Viking Store – sklepu dla użytkowników sieci Mobile Vikings. W sklepie, w którym walutą są GB, użytkownicy będą mogli również zdobyć „Zestaw siłacza”, na który składać będzie się m.in. ręcznik z hasłem „Chłopaki nie płaczą”.

Jak przekazują inicjatorzy, główny etap kampanii potrwa miesiąc. Promocja akcji jest przewidziana zarówno online, jak i w mediach drukowanych oraz w przestrzeni publicznej. Inicjatywę będzie promował również specjalny odcinek podcastu Przemysława Górczyka z udziałem dr. Macieja Klimczaka, psychiatry i seksuologa. Premiera odcinka 27 kwietnia 2025 roku na YouTubie i Spotify. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj