piątek, 8 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościZTM startuje z kampanią informacyjną o bezpieczeństwie w komunikacji miejskiej w czasie...

ZTM startuje z kampanią informacyjną o bezpieczeństwie w komunikacji miejskiej w czasie pandemii

W połowie września 2020 roku ruszyła nowa kampania informacyjna „#Dbajmy o siebie nawzajem”, której organizatorem jest Zarząd Transportu Metropolitalnego (ZTM). Akcja porusza temat bezpieczeństwa w komunikacji miejskiej w czasie pandemii. Jej celem jest próba odzyskania zaufania pasażerów do transportu publicznego i zachęcenie ludzi do ponownego przemieszczania się komunikacją miejską.

Jak tłumaczą organizatorzy, pandemia i wprowadzone przez nią obostrzenia „dotkliwie” odbiły się na komunikacji miejskiej. Pasażerowie często nie widzą, jakie środki bezpieczeństwa wprowadzono w pojazdach. Kampania wystartowała na chwilę przed rozpoczęciem Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Przekaz oparty jest na liczbach i faktach, które mają obrazować podejmowane przez ZTM działania, oraz zaleceniach dla pasażerów, którzy w dużym stopniu odpowiadają za wspólne bezpieczeństwo – podkreślają organizatorzy. Akcja opatrzona jest hashtagiem #dbajmy-o-siebie-nawzajem. Odwołuje się on do poczucia wspólnoty i empatii, która jest podstawą budowania życia społecznego – wyjaśniają autorzy.

plakat

Stworzone w ramach akcji materiały bazują na dialogu między dwoma stronami: „My” – czyli organizatorami transportu – oraz „Ty” – czyli pasażerami. Po stronie „My” pokazywane są konkretne działania, takie jak ilości zużywanych detergentów (23 tys. litrów miesięcznie), codzienna dezynfekcja 1,5 tys. pojazdów, co generuje wydatek w wysokości 2,5 mln zł na środki dezynfekujące. Jak tłumaczy Andrzej Stangret, dyrektor ds. handlowych ZTM, w ten sposób pasażerom zaprezentowano „zaplecze” funkcjonowania ZTM-u. „Osoby postronne nie znają tej ogromnej skali, a taki konkretny, poparty dużymi liczbami przekaz, buduje poczucie bezpieczeństwa i przekonuje, że jako organizator robimy co możliwe, aby w pojazdach transportu publicznego było maksymalnie bezpiecznie” – dodaje Stangret.

Z kolei po stronie „Ty” pokazywane są informacje o zasadach obowiązujących w przestrzeni publicznej – także w transporcie – takie jak: „myj lub dezynfekuj ręce po każdym przejeździe”, „zasłaniaj nos i usta”, „zawsze zakładaj maseczkę”.

Kampania prowadzona jest w dziennikach regionalnych i stacjach radiowych. Materiały pokazywane są na citilightach i billboardach. Działania wspiera akcja internetowa oraz dystrybucja materiałów drukowanych za pośrednictwem ponad 40 urzędów miast i gmin.

plakat

Jak tłumaczą organizatorzy, przekaz opiera się na mocnym projekcie wizualnym. Na żółtych plakatach pokazane są czarne tła z fontami przypominającymi tablice LCD, które umieszczone są przy przystankach, i wyświetlane na nich komunikaty. „Taka forma przekazu w przestrzeni publicznej zwraca uwagę i jednoznacznie kojarzy się z komunikacją miejską, a wyraźny i poparty liczbami przekaz pokazuje mieszkańcom metropolii, jak ogromną wagę przykładamy do zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa w środkach komunikacji miejskiej” – mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy ZTM. „W ten sposób obrazujemy nieznaną i niezakorzenioną w świadomości mieszkańców skalę działań. Z jednej strony mówimy, jak ogromną pracę wkładamy w działanie transportu na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej metropolii, a z drugiej strony przypominamy mieszkańcom o ciążących na nich obowiązkach” – dodaje rzecznik.

Akcja prowadzona będzie przez miesiąc, do połowy października 2020 roku. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj