W połowie lutego 2022 roku Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Mety (dawniej Facebooka), w trakcie spotkania z pracownikami ogłosił nową misję i wartości firmy – informuje socialmediatoday.com. Teraz składają się one z następujących haseł: „Move fast together” („Działajmy szybko”), „Build awesome things” („Budujmy spaniałe rzeczy”), „Focus on long term impact” („Koncertujmy się na długoterminowym wpływie”), „Live in the future” („Żyjmy w przyszłości”) oraz „Be open” („Bądźmy otwarci”). Firma zdecydowała się wykorzystać większość elementów, które pojawiały się we wcześniejszych hasłach – zaznacza źródło.
Źródło: twitter.com/alexeheath
Źródło przypomina, że deklaracje wartości firmy od samego początku były motorem napędowym zmian i rozwoju w firmie. Między 2009 a 2014 rokiem misja brzmiała: „Move Fast and Break Things” („Działajmy szybko i przełamujmy”), następnie zdecydowano się ją „złagodzić” i wprowadzono hasło: „Move fast with stable infrastructure” („Działajmy ze stabilną infrastrukturą”).
Dalej dowiadujemy się, że Meta ponownie zaktualizowała swoją misję w 2017 roku: „Make the world more open and connected” („Uczyńmy świat bardziej otwartym i połączonym”), co nie do końca oddawało zamysł CEO przedsiębiorstwa. Dlatego rok później zaktualizował on ideę przyświecającą działaniom firmy: „Give people the power to build community and bring the world closer together” („Dajmy ludziom moc budowania społeczności i zbliżania świata do siebie”), co zostało skrócone do „Bring the world closer together” („Zbliżmy świat do siebie”) i określone jako główny cel.
Źródło dodaje, że od teraz pracownicy wewnętrznie będą określani jako „Metamates”. Potwierdził to Andrew Bosworth, szef ds. technologii Mety.
Źródło: twitter.com/alexeheath
(as)