środa, 16 października, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościZwiązek Banków Polskich apeluje „Nie pomagaj się okraść”

Związek Banków Polskich apeluje „Nie pomagaj się okraść”

14 października wystartowała kampania Związku Banków Polskich „Nie pomagaj się okraść”, która ma za zadanie zwiększyć świadomość społeczną na temat możliwych form wyłudzeń danych osobowych, haseł czy numerów zabezpieczających konta bankowe.

Organizatorzy akcji podają, że według badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”, cyberbezpieczeństwo jest kluczowym obszarem, w którym Polacy odczuwają braki w posiadanej wiedzy, co deklaruje 47 proc. badanych, w tym głównie osoby w wieku 25-34 i 55-64 lata. Mimo że banki gwarantują wysoki poziom systemów cyberochrony, decyzja o zarządzaniu hasłami czy loginami ostatecznie leży po stronie klienta.

Kampania informacyjna „Nie pomagaj się okraść” ma trafić do szerokiego grona odbiorców przez serię niekonwencjonalnych spotów. Są to filmy, które mają ostrzegać przed potencjalnymi sytuacjami, w których cyberprzestępcy, korzystając z różnych socjotechnik, wyłudzają cenne dane. Spoty będą emitowane przez najbliższe trzy miesiące w kanałach digitalowych, serwisach społecznościowych oraz w telewizji.

Źródło: youtube.com/ZBPfilmy

W ramach akcji powstała również specjalna strona internetowa bankiwpolsce.pl, gdzie odbiorcy mogą znaleźć praktyczne porady dotyczące ochrony danych osobowych, stosowania bezpiecznych haseł oraz unikania oszustów, takich jak pishing. Na platformie znajduje się także quiz, który pozwala sprawdzić swoją wiedzę na temat cyberzagrożeń oraz opisuje typowe metody działania cyberprzestępców.

Za pomysł i realizację kampanii odpowiada Molecular Creative, w tym Janka Szwykowska i Bartek Klimaszewski. Spoty wyreżyserował Mikołaj Sadowski, a produkcją i dystrybucją w mediach zajęli się Neverest oraz Media IPG. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj