poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościZwiązek Firm PR dołączył do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy

Związek Firm PR dołączył do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy

Związek Firm Public Relations poinformował o przystąpieniu do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Misją tej organizacji jest „eliminowanie nieetycznego i nieuczciwego przekazu reklamowego oraz promowanie najwyższych standardów komunikacji poprzez upowszechnianie Kodeksu Etyki Reklamy oraz nadzór nad przestrzeganiem jego zapisów”.

ZFPR realizuje w ten sposób przyjętą politykę spójności, która zakłada promowanie profesjonalnych standardów public relations we wszystkich środowiskach związanych z branżą PR. To kolejny krok w tym kierunku – po przyjęciu we wrześniu 2019 roku Kodeksu Etyki PR i w lutym 2020 Kodeksu Dobrych Praktyk – wyjaśnia związek. Działania ZFPR mają na celu stworzenie możliwie szerokiej platformy współpracy między podmiotami, które chcą promować i przestrzegać dobrych praktyk w relacjach biznesowych ze swymi interesariuszami.

„Jako organizacja reprezentująca profesjonalną praktykę public relations poszukiwaliśmy możliwości jeszcze większego zbliżenia ze środowiskiem naszych klientów i z szerzej pojmowaną branżą komunikacji marketingowej. Rada Reklamy otwiera przed nami taką perspektywę. Liczymy na szczery i otwarty dialog na temat kształtowania etycznych standardów i reguł fair play w naszych wzajemnych relacjach” – komentuje Adam Jarosz, prezes ZFPR.

„ZFPR, będąc największą w Polsce branżową organizacją zrzeszającą agencje i firmy doradcze z rynku PR, wnosi do Rady wzmocnienie organizacyjne oraz kompetencyjne. Dopełni nasze forum i inicjatywy o głos bardzo ważnej branży związanej z komunikacją marketingową, jaką bez wątpienia jest public relations” – mówi Agnieszka Kępińska-Sadowska, prezes Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. „W podejściu ZFPR do kwestii etyki cieszy nas zarówno duża waga, jaką branża przykłada do tego aspektu działalności, jak i nowe perspektywy, które mogą wnieść jej eksperci – np. w obszarze dobrych praktyk współpracy z liderami opinii, przedstawicielami mediów, odpowiedzialności za rzetelność i transparentność informacji” – dodaje.  

Jak podaje ZFPR, decyzja o dołączeniu do Rady Reklamy zapadła podczas walnego zgromadzenia, które odbyło się 27 lutego 2020 roku. ZFPR przystępuje do organizacji na prawach członka zwyczajnego. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj