20 września 2019 rozpoczęła się kampania edukacyjna „Życie ma pierwszeństwo” realizowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Celem akcji jest nauczenie kierowców zasad tworzenia korytarzy życia.
W ramach kampanii powstał spot interaktywny, w którym widz decyduje o zakończeniu fabuły. Do wyboru są dwie możliwości: utworzenie korytarza życia, dzięki któremu ofiara wypadku przeżyje, oraz niepodjęcie żadnych działań, przez co poszkodowany umiera. W filmie zaprezentowano także nowy symbol korytarza życia, który twórcy chcą na stałe wprowadzić w codzienność kierowców. Spot dostępny jest na stronie.
„Problem, który poruszamy w tej kampanii dotyczy tak naprawdę każdego uczestnika ruchu drogowego. Właśnie dlatego zależało nam na stworzeniu spotu, który pobudzi wyobraźnię widzów. Pozostawienie wolnego wyboru stanowi analogię sytuacji na drodze – tam też wszystko leży w naszych rękach” – mówi Paweł Prochenko z Fabryki Komunikacji Społecznej.
Akcja wspierana jest także kampanią reklamową w internecie oraz działaniami PR polegających na rozesłaniu informacji prasowej i podjęciu współpracy z influencerami. W kampanię zaangażowali się twórcy internetowi tacy jak patka_korczynska, sledz535, alis_ste_, ojciec_redaktor oraz pawelmonsiel_official, którzy na instagramowych Stories zachęcają do obejrzenia spotu i promują symbol korytarza życia.
Działania prowadzone są przez 10 dni, od 20 do 30 września 2019 roku. Twórcy tłumaczą, że tak krótki czas akcji wynika z chęci „skumulowania środków i zrobienia krótkiego »rzutu« kampanii”.
Spot wyreżyserował Dariusz Zatorski. Za jego realizację odpowiada dom produkcyjny HighNoon. (ak)