niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualności„Życie ma pierwszeństwo” – trwa kampania edukacyjna o tworzeniu korytarzy życia

„Życie ma pierwszeństwo” – trwa kampania edukacyjna o tworzeniu korytarzy życia

20 września 2019 rozpoczęła się kampania edukacyjna „Życie ma pierwszeństwo” realizowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Celem akcji jest nauczenie kierowców zasad tworzenia korytarzy życia.

W ramach kampanii powstał spot interaktywny, w którym widz decyduje o zakończeniu fabuły. Do wyboru są dwie możliwości: utworzenie korytarza życia, dzięki któremu ofiara wypadku przeżyje, oraz niepodjęcie żadnych działań, przez co poszkodowany umiera. W filmie zaprezentowano także nowy symbol korytarza życia, który twórcy chcą na stałe wprowadzić w codzienność kierowców. Spot dostępny jest na stronie.

„Problem, który poruszamy w tej kampanii dotyczy tak naprawdę każdego uczestnika ruchu drogowego. Właśnie dlatego zależało nam na stworzeniu spotu, który pobudzi wyobraźnię widzów. Pozostawienie wolnego wyboru stanowi analogię sytuacji na drodze – tam też wszystko leży w naszych rękach” – mówi Paweł Prochenko z Fabryki Komunikacji Społecznej.

Akcja wspierana jest także kampanią reklamową w internecie oraz działaniami PR polegających na rozesłaniu informacji prasowej i podjęciu współpracy z influencerami. W kampanię zaangażowali się twórcy internetowi tacy jak patka_korczynska, sledz535, alis_ste_, ojciec_redaktor oraz pawelmonsiel_official, którzy na instagramowych Stories zachęcają do obejrzenia spotu i promują symbol korytarza życia.

Działania prowadzone są przez 10 dni, od 20 do 30 września 2019 roku. Twórcy tłumaczą, że tak krótki czas akcji wynika z chęci „skumulowania środków i zrobienia krótkiego »rzutu« kampanii”.

Spot wyreżyserował Dariusz Zatorski. Za jego realizację odpowiada dom produkcyjny HighNoon. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj