Akcja „Życiowy przepis” ma na celu edukację w zakresie profilaktyki nowotworowej piersi. Jej organizatorami są Polskie Amazonki Ruch Społeczny, sieć centrów diagnostycznych Affidea oraz Polskie Stowarzyszenie Pielęgniarek Onkologicznych. Za realizację kampanii odpowiada natomiast Grey Group Poland.
W ramach akcji zorganizowano warsztaty kulinarne. W studiu CookUp w Warszawie 7 par spotkało się w celu nauki pieczenia naturalnego i zdrowego chleba. Warsztaty pieczenia chleba przerodziły się w naukę samobadania piersi. W czasie, gdy uczestnicy przygotowywali pasty do chleba, do ciasta włożono kulki (symbolizujące guzki w piersiach). Warsztaty podsumowuje film, który przedstawia reakcje uczestników warsztatów na informacje, że „ruchy towarzyszące formowaniu chleba, mogą uratować ich ukochanym życie”. W ramach akcji działa też strona internetowa Życiowyprzepis.pl, która stanowi kompendium wiedzy na temat profilaktyki raka piersi. Znajdują się tam m.in. informacje dotyczące samobadania oraz przewodnik pokazujący, jak prawidłowo wykonać samobadanie piersi.
[[{“fid”:”15886″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
Kampanię „Życiowy przepis” zainaugurowano 4 lutego podczas obchodów Światowego Dnia Walki z Rakiem w Centrum Handlowym Złote Tarasy w Warszawie. Akcja jest prowadzona w internecie oraz w kanałach własnych Affidea, takich jak Facebook i YouTube. (mb)
Fot. Zyciowyprzepis.pl