niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościŻytnia Extra po kryzysie wizerunkowo nie straciła wiele

Żytnia Extra po kryzysie wizerunkowo nie straciła wiele

Facebookowy post Żytniej, w którym wykorzystano zdjęcie ofiary stanu wojennego, wywołał oburzenie i był głośno dyskutowany w sieci. Wizerunkowo jednak marka nie straciła wiele – wynika z badania opinii zleconego przez Fundację Premium Brand.

Jak informowaliśmy, na profilu wódki Żytniej Extra opublikowano zdjęcie postrzelonego zdjęcie z demonstracji „Solidarności” w 1982 roku, przedstawiające m.in. uczestników protestu, niosących postrzelonego Michała Adamowicza. Zdjęcie opatrzono napisem „KacVegas? Scenariusz pisany przez Żytnią”, a obok niego zamieszczono opis – „Gdy wieczór kawalerski wymknie się spod kontroli. Wina Żytniej?”.

Jak wynika z badania reputacji marki, niemal co trzeci dorosły Polak (28 proc.) twierdzi, że słyszał o akcji „Kac Vegas? Scenariusz pisany przez Żytnią”. Większość osób znających akcję (65 proc.) ocenia ją negatywnie. Zwolennicy stanowią zaledwie 9 proc., a niezdecydowani – 26 proc.

We wskaźniku reputacji Premium Brand Żytnia Ekstra otrzymała 63 punkty, co kwalifikuje ją do tytułu Marki Wysokiej Reputacji Premium Brand 2015. Taki sam wynik w rankingu reputacji odnotowała Wyborowa. Pierwsze miejsce zdobyła natomiast Finlandia z wynikiem 71 punktów. Żytnia Extra pod względem zaufania, rekomendacji atmosfery medialnej, CSR uzyskała najniższe wyniki. Również w kategorii znajomości marek znalazła się na ostatnim miejscu.

„Pomimo kontrowersyjnej akcji, po której na pewno kilka osób ciągle ma kaca, marka Żytnia wcale nie stoczyła się na wizerunkowe dno” – ocenia wyniki badania dr Tomasz Baran z Wydziału Psychologii UW, przedstawiciel panelu Ariadna, na którym zrealizowano badanie. „Nie wiadomo, jak »Kac Vegas« wpłynie na kondycję Żytniej w dłuższej perspektywie, ale obecnie trudno mówić o marketingowej katastrofie” – dodaje.

Badanie reputacji marki zostało zrealizowane na zlecenie Fundacji na rzecz reputacji marki „Premium Brand” przez Dom Badawczy Maison na panelu Ariadna w dniach 21-24 sierpnia 2015 roku. Badanie przeprowadzono na ogólnopolskiej próbie liczącej 1023 osoby metodą CAWI. Kwoty dobrano wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.(mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj