niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaArtykułyCo robić w 2017 na Facebooku?

Co robić w 2017 na Facebooku?

Nadszedł Nowy Rok, a z nim nowy-stary Facebook. Wszyscy już go niby znają, wszyscy wiedzą, że da się na nim zarobić albo że się nie da. Co więc będzie się działo na fejsie w tym 2017 roku?

Konkurencja jest coraz bardziej mobilna

12 milionów Polaków korzysta z Facebooka mobilnie w ciągu miesiąca. Ponad 9 milionów z nas robi to codziennie. To oznacza, że z Facebooka na urządzeniach mobilnych korzysta ponad 80 proc. wszystkich jego użytkowników w naszym kraju. Twoja konkurencja już o tym wie, a więc Ty też musisz to wykorzystać.

Facebook daje Ci łatwą możliwość dotarcia do ludzi gdziekolwiek się znajdują – nie musisz martwić się o responsywność treści. To Facebook o nią zadba. Ty musisz tylko (i aż) stworzyć treści wizualne dopasowane do wymagań Facebooka, a więc zadbać o to, by wymiary grafik, rozdzielczość filmów i inne kwestie były uporządkowane. Naturalnie musisz mieć też pomysł na komunikację mobilną i Twój biznes musi być na ten mobile przygotowany. Jeśli jesteś knajpą, zadbaj o to, by na Twoim fanpage’u było widoczne menu, by promocje się pojawiały. Ludzie często szukają restauracji czy sklepów w smartfonach, wchodzą na Facebooka i to może być ich jedyny kontakt z Twoją marką – jeśli będzie nieodpowiedni, odejdą.

Coraz większe znaczenie będzie miał dynamiczny content

Rozejrzyj się wokół siebie. Jeszcze rok temu Twój newsfeed się nie ruszał. Migały w nim zdjęcia i czasem jakieś filmiki. A dziś? Są fotki, grafiki, animacje, gify, transmisje na żywo, panoramy, kanwy i wiele innych. Twoja treść, a więc przede wszystkim jakość kreacji, ma znaczenie.

Dobry brandowany content daje o 59 proc. lepszą zapamiętywalność komunikatu niż inne reklamy w digitalu[1]. Musisz o niego zadbać. To nie musi być od razu wiral a’la angielski od Allegro, ale coś, co będzie świadczyć o Tobie lepiej niż przeciętna, kiepskiej jakości reklama środków na wypróżnienie.

Zadbaj więc, aby Twoje treści żyły. Korzystaj z różnych formatów i testuj je.

https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fnaturek.ser%2Fvideos%2F1303840666305162%2F&show_text=1&width=560

Nie musisz jednak rezygnować ze „zwykłych” zdjęć. Ważne, by były ładne i w stylu Twojej komunikacji.

Przykład komunikacji wizualnej marki Perła na Facebooku

facebook.com/browary.perla/

Coraz ważniejsze będą marki osobiste, a nie tylko marki firmowe

Pamiętaj, że Twój fanpage nie jest pępkiem świata. Prowadź go jak najlepiej, ale korzyści możesz odnieść także wtedy, gdy to inni będą dobrze o Tobie mówić. Postaw więc na współpracę z influencerami i to nie tylko z tymi znanymi i cenionymi. Pamiętaj, że dziś w sieci najwyżej notowaną walutą jest zaufanie. To dzięki niemu żyje influencer i Ty możesz to wykorzystać. Zacznij od zaufania osobie, z którą współpracujesz, a potem zadzieją się cuda.

Możesz wykorzystać znanych vlogerów czy blogerów, ale możesz sięgnąć po osoby, które mają po prostu profile w social mediach – takie jak Ty czy ja. Każdy z nas jest bowiem marką osobistą i medium. Każdy może więc mieć wpływ na innych i to jest właśnie to, co można wykorzystać w marketingu. Ludzie mają już czasem (a może i częściej?) dość komunikatów marketingowych, nawet tych fajnych. Chcą żywych, normalnych ludzi i ich normalnej komunikacji. Możesz skorzystać z tego trendu także na Facebooku. Z korzyścią dla Twojej marki.

Akcja #1milionIKO PKO Banku Polskiego z udziałem influencera Mikrowyprawy

https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fmikrowyprawy%2Fvideos%2F1851106725105390%2F&show_text=1&width=560

Marcin Żukowski, Team Leader w agencji interaktywnej Mint Media, trener Akademii PRoto

30 stycznia w Warszawie

Facebook w komunikacji marki

Zdobądź praktyczną wiedzę na szkoleniu Akademii PRoto!

SPRAWDŹ PROGRAM


ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj