Plastyka eventu, estetyka przygotowania materiałów, harmonia, szyk, elegancja. Czy ktoś zwraca na nie uwagę? Jak bardzo wpływają na odbiór wydarzenia przez naszych uczestników? Czy piękne materiały dają przewagę w pozyskiwaniu sponsorów i czy warto wydać więcej na grafika… O tym w kilku słowach poniżej.
Design Miasteczka Orlen Warsaw Maraton
Na obszarze Miasteczka dominuje biel. „Czysty” event. Jeżeli robimy branding eventu, to wszystkie materiały powinny być wyprodukowane specjalnie na tę okazję. W harmonii z zaproszeniami, informacjami prasowymi i billboardami rozwieszonymi na mieście. Tu nie ma żadnych materiałów od klienta z poprzednich edycji. Wszystko ma swój porządek i jedną linię designu. Wszystkie banery, oflagowania wież, flagi – projekty są w kompetencji Agencji Live. Jak się przyjrzeć bliżej tym projektom, widać w nich pewną ciekawą zasadę – nie wstawiamy tam kolorowych logotypów. Są tylko białe albo monochoromatyczne. Nie ma tych, które wyróżniałyby się bardziej lub mniej; po prostu są jedną rodziną. To ogólnoświatowy trend, który nadaje stylizacji eventom. Dodaje elegancji i smaku. Biały albo jasnoszary branding. Tu widać, że estetyka jest ważna. Równy rząd elementów na planie eventu. Gdy staniesz na linii namiotów, to żaden z nich nie może wykraczać pół metra jeden przed drugi. Wszystko pod linijkę. Tu jest idealnie. Jest biało i czerwono. Jest narodowo. I tak właśnie ma być. W końcu to Narodowe Święto Biegania.
Jeden Key Visual na evencie
Projektując rokrocznie grafikę pod Kongres Telewizji Światłowodowej, kieruję się tą samą zasadą, która przyświeca agencji Live. Jeden design, jeden font, jedna kolorystyka, jeden układ. Tu nie ma miejsca na odstępstwa od reguły. Zespół grafików przygotowuje pakiety graficzne na scenografię scen w salach konferencyjnych, pod Galę wieczorną, pod press packi dla dziennikarzy. Identyczne są także mailingi zasypujące gości kolejnymi wiadomościami na temat rosnącego w content wydarzenia. Tematyka eventu odwzorowana jest na wiodącym obrazie (Key Visual) przewijającym się dosłownie wszędzie. Potem już widzę ciekawość w oczach gości na wydarzeniu – przeglądających skarby, które znaleźli w pakiecie startowym swojej przepastnej torby konferencyjnej.
„Design jest cichym ambasadorem Twojej marki” – Paul Rand.
Plastyka eventu podczas wydarzenia to już nie tylko materiały drukowane. To estetyka stoisk wystawienniczych, scenografia foyer, sceny, aranżacja stolików, kwiaty w sąsiedztwie pachnących bufetów. Wzrok – jako jeden z najsilniej uruchomionych zmysłów na evencie, powinien doświadczyć prawdziwej uczty dla oka. Światło powinno być dopełnieniem całej kreacji artystycznej.
Cirque du Soleil
Jeden z najsłynniejszych cyrków świata – Cirque du Soleil – zna się na designie marki, brandu i swoje show przedstawia w sposób iście mistrzowski. Jego strona www emanuje kolorystyką, postacie poprzebierane są w baśniowe kolorowe stroje, a scenografia wydarzenia jest zawsze wielką inscenizacją nieznanych nam światów tworzonych przez wyobraźnię. Tu ogólne wrażenie zawsze kładzie gości na łopatki. Świat marki Cirque du Soleil to emocjonalna więź – sztukmistrzów sztuki cyrkowej ze sztuką designu i kreacją kierowaną do wszystkich grup odbiorców – od młodych, po najstarszych. I to się sprawdza – co widać po frekwencji na salach ich teatrów mobilnych i stacjonarnych na całym świecie.
Kreacja w kilku krokach
Każda kreacja eventowa rozpoczyna się i kończy w zasadzie podobnie. Rysujemy pierwsze projekty scenograficzne z grafikiem 3D pod przestrzeń eventową, którą wybraliśmy wspólnie z klientem. Na renderze powinny się znaleźć: bryła sceny głównej, jej tło, kształt, ustawienie krzeseł, stolików oraz aranżacja boków sceny i naw bocznych. Kreacja przestrzeni odbywa się w kilku podejściach, gdzie we współpracy z klientem wypracowujemy kompromis – decydujemy, co chcemy zostawić, a z czego zrezygnować. Efekt pracy jest widoczny dopiero na evencie – ale wyobraźnia klienta pracuje już w trakcie jej kreacji. Dlatego tak ważne jest pracować na grafikach już w trakcie tworzenia wydarzenia.
Efekt?
Sprostanie wyobrażeniom i wizualizacjom z renderów 3D pozostawiamy już scenografom. To oni są rzemieślnikami budującymi nasze bryły i oddającymi efekt z zaprojektowanych uprzednio przestrzeni. Marzeniem każdego scenografa jest budzić zachwyt w oczach gości, zaciekawiać ich, powodować, że zapamiętają event oraz oddawać prawdziwe oblicze brandu, który jest ambasadorem danego wydarzenia. Moment, w którym kreatywna euforia event managerów się materializuje, jest prawdziwą przyjemnością, zwłaszcza gdy jest wykonana z dbałością o szczegóły i z dobrej jakości materiałów.
Event i po evencie
Sam event to już blask świateł i opinie gości. Tu wszystkie komponenty eventu muszą zagrać razem w orkiestrze. Idealna scena, światło, dźwięk. Dobrze dobrany konferansjer. Przepięknie ubrane hostessy we wiodącej kolorystyce. W niebo wystrzelimy nawet konfetti w kolorach Pantone z logo klienta. I koniec – scenografię się demontuje i po sztuce. Zdarzyło mi się raz w życiu, że zachwycony dekoracjami klient po zakończeniu eventu poprosił, aby scenografia pojechała z nim do domu. Takich eventów sobie życzmy.
Agnieszka Ciesielska, Event Manager, autorka bloga eventowablogerka.pl
Zapisz się na PRaktyczne szkolenie 20 czerwca w PRoto
EVENT MANAGEMENT – program szkolenia
Polecamy wszystkim, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności w zarządzaniu eventami, wykonują zadania eventmanagerskie i potrzebują praktycznej wiedzy z tego zakresu.