niedziela, 24 listopada, 2024

PR w telewizji

Niewielka różnica pomiędzy informacją a operą mydlaną

Pierwszym środkiem masowego przekazu jest bez wątpienia telewizja. Ogólnie dla PR w telewizji (oraz PR w radiu) obowiązują takie same zasady jak dla Public Relations w prasie: muszą być wiarygodne i poważne oraz przydatne dla widza. Informacje z przedsiębiorstw i agencji powinny być jednocześnie jak najprostsze do przerobienia dla redaktora. Wykorzystuje się zwłaszcza tak zwany „footage”: wcześniej wyprodukowane, gotowe do emisji filmy, które chętnie używają głównie małe stacje prywatne. Ważny jest (tak jak w prasie!) kontakt z redaktorami. Jeżeli będzie się o niego dbało i będzie się on opierał na zaufaniu, redaktor sam, kiedy będzie potrzebował konkretnych informacji, w razie wątpliwości zwróci się do agencji. W PR w TV i radiu należy pamiętać o tym, że PR w telewizji kosztuje znacznie więcej niż klasyczna praca w prasie. Aby otrzymać możliwość emisji chociaż kilku minut, należy już wcześniej robić inwestycje, które szybko rosną w sześciocyfrowe sumy. Straty związane z utrzymywaniem kontaktów poza grupą docelową są wysokie – oprócz tego telewizja jest „ulotnym” medium. Podczas gdy wielu czytelników zbiera swoje czasopisma specjalistyczne, nagrywanie programów telewizyjnych stanowi wyjątek. Poza tym nie każda stacja nadawcza sprzyja celowi komunikacyjnemu – w niektórych formatach lepiej w ogóle się nie pojawiać. Również tutaj przydają się dobre kontakty agencji ze stacją.

TV potrzebuje strategii
Pr nord pracuje w zasadzie dopiero wtedy, gdy nasz klient zgadza się na obszerny plan działań PR. Dwa podstawowe warunki, które PR powinno spełniać w TV to zdobycie dzięki kampanii szerokiego kręgu odbiorców i możliwość rozporządzania odpowiednim budżetem. Natomiast gdy komunikacja ogranicza się do precyzyjnie określonej grupy docelowej lub gdy chodzi o treści, do których nie pasuje żaden profil poważnej stacji, wskazana jest ostrożność: w takim przypadku inne instrumenty PR osiągną lepsze rezultaty.

Jan Birkenfeld, PR-Senior-Berater, pr nord corporate communications (GPRA)
kontakt do autora: j.birkenfeld@pr-nord.de

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj