Celtycki Tygrys, irlandzki cud gospodarczy lat 90-tych, znacznie stracił swoją zaciętość. Mimo to Irlandia nadal wykazuje jeden z najwyższych wzrostów gospodarczych w Europie. Również rynek PR czerpie z tego korzyści. Według raportów krajowych International Communications Consultancy Organisation (ICCO) z października 2004 roku istnieje około 120 agencji PR, które łącznie zatrudniają 390 specjalistów ds. komunikacji i osiągają roczny dochód z opłat w wysokości 35 milionów euro.
Ponadto, w porównaniu z ostatnim raportem z maja 2004 roku, rynek PR wykazuje znaczny wzrost we wszystkich sektorach gospodarczych. Po niekorzystnym okresie coraz więcej przedsiębiorstw znów dysponuje budżetem PR-owskim, który na zawsze towarzyszy ożywieniu irlandzkiej gospodarki. W PR inwestuje się przede wszystkim w służbie zdrowia, public affairs oraz zarządzaniu w sytuacjach kryzysowych. Jednak na drodze do pełnego sukcesu stoją przeszkody.
Rynek PR, który jak na realia europejskie jest jeszcze stosunkowo mały, jest jednocześnie przepełniony agencjami i doradcami PR, którzy walcząc o opłaty, ograniczają wrażliwość portfela inwestycyjnego klientów. Pomimo dużego ruchu na rynku pracy brakuje doświadczonych PR-owców. Aby temu przeciwdziałać, podkreśla się wagę dobrego wykształcenia oraz wsparcia ze strony narodowych organów PR. Najważniejsze organy PR to Public Relations Consultants Association (PRCA) oraz Public Relations Institute of Ireland (PRII). Pierwsze miejsce w Irlandii zajmuje PRCA, który obecnie zrzesza 34 członków. Stowarzyszenie zostało powołane do życia w 1989 roku i umożliwia komunikację pomiędzy członkami związku, z których wielu uchodzi za jednych z najlepszych na świecie według PRCA. Do takiego stanu rzeczy przyczyniają się wysokie wymogi członkostwa, a przede wszystkim Consultancy Management Standard (CMS), który obowiązuje od 2003 roku. Więcej informacji można znaleźć pod adresem http://www.prca.ie.
Natomiast PRII postawił sobie za zadanie zapewnienie najwyższego możliwego standardu odnośnie wykształcenia i praktyki w dziedzinie PR. Ma to wpłynąć na rozpowszechnienie oraz zdobycie rozgłosu branży PR w Irlandii. PRII powstał w 1953 roku, jest członkiem European Public Relations Confederation (CERP) i jednym z założycieli The Global Alliance for Public Relations and Communication Management, który obecnie obejmuje 23 narodowe i międzynarodowe stowarzyszenia. Informacje dostępne pod adresem http://www.prii.ie.Aby móc świętować także sukcesy, od 1994 roku przyznawane są nagrody Awards for Excellence in Public Relations. Imprezę organizują PRCA, PRII oraz północnoirlandzki Chartered Institutes of Public Relations (CIPR). Najlepsze kampanie są wybierane w dwunastu kategoriach. Jest to dobry sposób na to, aby motywująco i skutecznie zapewnić firmom dostosowane do ich potrzeb usługi PR oraz ułatwić branży PR stworzenie wizerunku, którego potrzebuje, aby kontynuować ten pozytywny trend.