poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaArtykułyWojna o tytuł hegemona wideo w social mediach

Wojna o tytuł hegemona wideo w social mediach

Trudno dziś nie zgodzić się z tezą, że wideo jest kluczowym elementem każdej skutecznej kampanii digitalowej. Business Insider estymuje, że w 2020 roku w Stanach Zjednoczonych wideo będzie stanowiło aż 41 proc. wszystkich wydatków na reklamę internetową na urządzeniach stacjonarnych. Nic więc dziwnego, że dwa największe serwisy społecznościowe prowadzą ze sobą otwartą wojnę. Na celowniku są zatem użytkownicy spędzający coraz więcej czasu na konsumpcji treści wideo.

Jeszcze do niedawna serwisy Facebook i YouTube żyły w dość dobrej komitywie. Ta sympatia przekształciła się jednak w rywalizację, kiedy Facebook zorientował się, że nie inwestując w treści wideo traci. Miarą sukcesu biznesowego zarówno dla Marka Zuckerberga jak i dla Susan Wojcicki jest czas, jaki użytkownicy spędzą w ich serwisach. A ponieważ wideo zdecydowanie na dłużej angażuje użytkowników Facebooka, Zuckerber postawił właśnie na tę formę komunikacji i od dłuższego czasu działa w myśl zasady: „I see video as a mega trend”.

Rywalizacja pomiędzy Facebookiem a YouTube’em wprowadza duże napięcie i rodzi wiele pytań. W jakim serwisie powinienem się komunikować, jeśli chcę wykorzystać wideo do budowania swojego przekazu? To jedno z najczęściej zadawanych mi pytań podczas szkoleń i konferencji. A odpowiedź na nie nie jest jednoznaczna, ponieważ wynika z charakteru naszego przekazu, celów marketingowych oraz grupy docelowej.

Aby zdecydować, który serwis społecznościowy jest idealny właśnie dla nas, musimy zawsze pamiętać, że czas spędzamy zupełnie inaczej na Facebooku, a inaczej na YouTubie. Użytkownik Facebooka pojawia się w tym medium około 20 razy dziennie na bardzo krótko. Przegląda swój newsfeed, sprawdza co u znajomych i wychodzi. Taka sesja często trwa dosłownie kilkanaście czy kilkadziesiąt sekund. Tymczasem, kiedy decydujemy się, aby spędzić czas na YouTubie, traktujemy go odrobinę jak substytut telewizji. Pojawiamy się zatem w tym serwisie rzadziej, ale na długo. YouTube podaje, że ponad miliard jego użytkowników na całym świecie, ogląda około miliard godzin filmów dziennie. Zatem typowy użytkownik YouTube’a konsumuje treści wideo około godzinę dziennie. Co więcej, ogromna liczba użytkowników tej platformy wykorzystuje ją bardzo skutecznie jako wyszukiwarkę. Marki na całym świecie opierając się o ten mechanizm, budują strategie komunikacji, które mają pomóc ich klientom w rozwiązaniu problemów.

Tworzenie skutecznej kampanii wideo w serwisach Facebook i YouTube wymaga dobrego zrozumienia tych platform oraz ich użytkowników. Bardzo często łączenie obydwu serwisów w działaniach komunikacyjnych marek okazuje się niezwykle skuteczne.

Magdalena Daniłoś, CEO agencji marketingowej OFFON Agency, trener Akademii PRoto

Jak stworzyć skuteczną strategię komunikacji marki wykorzystując wideo? Dowiedz się podczas szkolenia 31 maja w PRoto!

Wideo marketing w komunikacji marki

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj