niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaArtykułyWynagrodzenia specjalistów ds. public relations na podstawie IX edycji raportu płacowego, ...

Wynagrodzenia specjalistów ds. public relations na podstawie IX edycji raportu płacowego, AG TEST HUMAN RESOURCES

Przyjrzyjmy się, w jaki sposób motywowani są specjaliści public relations w badanych przez nas firmach. Wszystkie płace podane w tekście są kwotami brutto i oznaczają całkowite wynagrodzenie pracownika.

W porównaniu z zarobkami specjalistów ds. PR z roku 2004, zarobki w roku 2005 wzrosły o około 5-7 %. Kiedy na przykład rok wcześniej osoba na tym stanowisku miała pensję w wysokości 5 500 zł, to dziś jest to pensja ponad 5 700 zł. Taka pensja na stanowisku specjalisty nie jest powszechna, a dotyczy głównie firm z zagranicznym kapitałem. Średnie wynagrodzenie tych specjalistów, według naszego Raportu to 4 800 zł.

Firmy polskie generalnie płacą mniej w stosunku do firm zagranicznych. W polskiej firmie specjalista PR zarabia około 4100, nieco lepiej zarabiają osoby na tym stanowisku w firmach produkcyjnych (4 800 zł). Firmy handlowe i usługowe nadal rzadko decydują się na zatrudnienie specjalisty ds. PR, najczęściej jego obowiązki wciąż należą do specjalistów ds. marketingu.

Nieco lepiej niż w firmach produkcyjnych zarabia się w dużych firmach zatrudniających powyżej 500 osób. Tam specjalista taki zarobi 5 400 zł. Jak wynika z Raportu prawie wszystkie tak duże firmy zatrudniają osobę na osobne stanowisko specjalisty PR. Jeśli chodzi o najlepiej opłacaną branżę, to nie dziwi fakt, że także w FMCG specjalista ds. PR zarobi najwięcej. Pensja w tej branży oferowana osobie na tym stanowisku wynosi nieco mniej niż 6000 zł. W zestawieniu regionalnym widoczny jest także dysonans pomiędzy wynagrodzeniami w mazowieckim, a innymi częściami kraju. W Warszawie osoba taka zarabia minimum 6000 zł, w innych częściach kraju jest to natomiast około 4500.

Gdzie więc specjalista PR zarobi najwięcej? W dużej zagranicznej firmie, zatrudniającej powyżej 500 osób działającej w branży dóbr szybkozbywalnych.


 

 

 


 
Zasada, że pracownicy pracują wydajniej, gdy opłacani są „godziwie” jest na pewno i w tym wypadku prawdziwa. Ważne jest jednak także to, z jakich pozafinansowych bonusów pracownicy ci mogą korzystać. Z jakimi gratyfikacjami mamy najczęściej do czynienia w przypadku specjalistów PR? Są to na pewno:
– liczne szkolenia
– telefon służbowy bez limitu
– zwrot kosztów za sport

Pozostałe bonusy poniżej: 
 
  



 

 




  

Maja Karwacka
Specjalista PR
AG TEST Human Resourcres
www.testhr.pl www.raportplacowy.pl

AG TEST Human Rescorces to krakowska firma konsultingowa, która od lat 90. bada rynek wynagrodzeń w Polsce, a efektem tego są publikowane co pół roku Raporty Płacowe. Znaleźć tam można informacje na temat finansowego jak i pozafinansowego motywowania pracowników w firmach małych, dużych, z różnych branż i sektorów.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj