Kategoria: Program edukacyjny
Opis celu programu: Celem programu jest propagowanie i szerzenie wiedzy na temat efektywnej komunikacji zintegrowanej. Twórcy programu chcą dzielić się swoją praktyczną wiedzą ze wszystkimi zainteresowanymi zagadnieniem. Program ma także na celu ułatwienie, przede wszystkim studentom, startu w branży szeroko rozumianej komunikacji i możliwości zapoznania się, zupełnie bezpłatnie, z praktyczną stroną zawodu. Program 24/7START ma ambicję popularyzować pracę w firmach branży marketingowej jako w środowisku, które sprzyja dynamicznemu rozwojowi zawodowemu młodych ludzi. A także wskazać, że agencja jest miejscem nie tylko na zawodowy start, ale także umożliwia kontynuowanie satysfakcjonującej kariery zawodowej.
Grupa docelowa: Program 24/7START przeznaczony jest dla studentów oraz absolwentów uczelni wyższych, a także wszystkich, którzy są zainteresowani tematem komunikacji zintegrowanej i myślą o rozwoju w tym zakresie.
Strategia: Rynek komunikacji od kilku lat ewoluuje w stronę coraz większej integracji wszystkich narzędzi. PR-owe spojrzenie na komunikację zintegrowaną jest najciekawsze, dzisiejszy i jutrzejszy marketing bazuje na zaciekawieniu odbiorcy i zaproszeniu go do interakcji. Aby dobrze poznać ten mechanizm i przygotować się do pracy w oparciu o powyższe założenia, warto poznać branżę „od środka”.
Opis przebiegu programu: O przyjęciu do programu decydowało zgłoszenie, zainteresowani mogli przysłać własne kreatywne aplikacje lub wypełnić gotowy formularz zamieszczony na dedykowanej stronie internetowej. 60 proc. chętnych przesłało zgłoszenia w wersji video lub w formie prezentacji. Podczas zajęć, które prowadzone były w warszawskiej siedzibie agencji (część z nich odbywała sie w języku angielskim), omówionych zostało siedem bloków tematycznych, obejmujących podstawy całościowego podejścia do marketingu zintegrowanego:
• Wprowadzenie do komunikacji zintegrowanej
• Budowanie historii na podstawie insightów
• BTL (ulotki, newslettery, emailingi, eventy, sklepy)
• ATL (TV, OOH, Radio, Prasa, Digital)
• Influencerzy (blogi, social media, vlogi, buzz)
• Digital & mobile (strony, social, display, womm, YT, apps, Snapchat, aplikacje I gry mobilne)
• PR (Informacje prasowe, media relations, etc.)
• Przedstawienie prezentacji
Cykl 7 zajęć prowadzony był przez praktyków – managerów agencji 24/7Communication. Podczas szkolenia uczestnicy pod okiem mentorów przygotowali zaliczeniowe prezentacje. Ich tematem było przygotowanie oferty współpracy w zakresie komunikacji zintegrowanej dla marki piwa regionalnego. Uczestnicy programu, w parach, przygotowywali prezentację na podstawie briefu.
Wykorzystanie narzędzi komunikacji: strona internetowa: www.247start.pl, fanpage 247communication, komunikacja na uczelniach wyższych – roll-upy, plakaty.
Efektywność: kilkadziesiąt zgłoszeń w ciągu kilku dni rekrutacji, finalnie w programie wzięło udział 13 uczestników. Wykładowcy uzyskali średnią ocenę , a 1/3 uczestników wyraziła chęć podjęcia pracy w agencji organizatora.
Opis inicjatora: 24/7 Communication to jedna z największych polskich agencji public relations, specjalizująca się w komunikacji zintegrowanej, założona 15 lat temu. Wyróżniona tytułem “Agencji Roku” w 2012, 2013 i 2014 roku.