poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaCase studiesAukcja Charytywni.Allegro - gra planszowa WYGRAJ INTERNETY

Aukcja Charytywni.Allegro – gra planszowa WYGRAJ INTERNETY

Tytuł
Aukcja Charytywni.Allegro – gra planszowa WYGRAJ INTERNETY

Autor
Grupa Adweb

Sytuacja wyjściowa
Grupa Adweb znalazła się wśród 500 adresatów zaproszonych do pomocy w promowaniu nowej platformy aukcyjnej Charytatywni.Allegro. Na początku czerwca 2014 roku odwiedził nas kurier, który przyniósł 2 koperty (jedną z napisem pomagam, drugą z napisem nie pomagam), zostawić jednak mógł tylko jedną. Po rozpakowaniu przesyłki z napisem Pomagam włączył się licznik. Mieliśmy 72h aby dołączyć do projektu Charytatywni.Allegro.

Ideą akcji było przedstawienie nowej platformy aukcyjnej, na której pieniądze uzyskane ze sprzedaży przedmiotów będą przekazywane na cele charytatywne.
Akcję “72h” wsparli wizerunkowo  Anna Dymna, Ewa Błaszczyk oraz Jurek Owsiak. Wystawionym aukcjom bacznie przyglądali się Natalia Hatalska i Maciej Budzich.

Cel projektu
Zadaniem zaproszonych agencji było wystawienie tego, co w nich najlepsze, a także powiadomienie o aukcji jak największej liczby ludzi. Poprzez uruchomienie różnych kanałów komunikacji agencja miała zwiększyć popularność własnej aukcji oraz całej platformy Charytatywni.Allegro.

Opis koncepcji kreatywnej
Właśnie trwały przygotowania do obchodów 10 urodzin Grupy Adweb. Pomyśleliśmy: zróbmy coś więcej niż klasyczną imprezę dla pracowników czy kreatywną wysyłkę do Przyjaciół i Klientów. Zróbmy coś, co wywoła uśmiech na niejednej twarzy i będzie pamiątką dla przyszłych pokoleń Adwebowiczów!
Padł pomysł, aby przygotować planszówkę. Gra z przymrużeniem oka miała ukazywać
budowanie biznesu w branży interaktywnej, najważniejsze media, konkursy i nagrody branżowe oraz blogerów.

Chcąc pokazać to, co w Grupie Adweb, pomyśleliśmy właśnie o naszej grze. Projekt tej gry, który akurat był w fazie „mocno-powijakowej”, doskonale wtopił się w ideę samej akcji. Na aukcję wystawiliśmy kreatywność, wiedzę i dobrą zabawę – wszystko w opakowaniu planszówki.
Tak powstała gra, dzięki której każdy mógł zostać królem internetów i poznać największe sekrety naszej branży.

Wystartowaliśmy z aukcją 4 sierpnia 2014 o godzinie 15:15. Licytacja od złotówki trwała przez 2 tygodnie. Dochód ze sprzedaży pierwszego egzemplarza planszówki powstałej z okazji 10-lecia Grupy Adweb został przeznaczony na cele statutowe Fundacji Ewy Błaszczyk “Akogo?”.

Komunikacja aukcji
Forma gry i wykorzystanie w niej elementów branżowego świata zachęcała jej bohaterów do informowania o niej w kanałach social media.
Przykładowe komunikaty, które kierowaliśmy do mediów i blogerów:
„Jesteś w grze!”
„Dzięki Dziennikowi internautów można pójść 2 pola do przodu! ;)”
„Otrzymujesz od nas dodatkowy rzut kostką”

Działania promocyjne
­- 28 kart z gry powędrowało do czołowych postaci polskiej blogosfery oraz mediów,
które stały się bohaterami naszej gry
­- do mediów branżowych wysłaliśmy informację prasową o naszej aukcji charytatywnej
­- informacje o przygotowanej aukcji ukazały się także na naszym  firmowym blogu Adnews.pl
­- do Klientów, Przyjaciół i Partnerów Grupy Adweb wysłaliśmy mailing
– informacje o aukcji przez 2 tygodnie pojawiały się w naszych kanałach social media
­- link do aukcji udostępniali pracownicy, blogerzy, media branżowe, partnerzy
i przyjaciele

Efekty
­- planszówkę wylicytowała znana blogerka, specjalistka od kryzysów, a na konto fundacji Ewy Błaszczyk „Akogo?” trafiło 449 zł
­- w promocję akcji Charytatywni.Allegro oraz naszej aukcji udało się zaangażować media, m.in. Press, Nowy Marketing, Dziennik Internautów, ePR.pl, znanych blogerów, m.in. Maćka Budzicha, Monikę Czaplicką, Monikę Mikowską, Pawła Bieleckiego, Pawła Lipca, Krzyśka Gontarka, Dominika Kaznowskiego oraz Allegro, Sotrender, Biuro Podróży Reklamy i Brand24
­- w sumie udało się uzyskać ponad 30 informacji w zewnętrznych mediach
­- dostaliśmy mnóstwo pozytywnych informacji zwrotnych nt. aukcji od naszych przyjaciół, partnerów, klientów
­- w projekt oraz jego promocję udało nam się zaangażować niemal wszystkich pracowników firmy

Nagrody/Wyróżnienia
Natalia Hatalska i Maciej Budzich docenili naszą aukcję i postanowili nas wyróżnić!
Grupa Adweb otrzymała główną wygraną (kampanię w serwisie Wykop.pl wartą 20 tys.), a bohaterowie naszej gry otrzymali od nas pamiątkowe egzemplarze planszówki.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj