Projekt został zrealizowany dla galerii handlowej Solaris Center w ramach działań proedukacyjnych skierowanych do dzieci i młodzieży. W ciągu sześciu dni aktorzy Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu na terenie Centrum prezentowali kultowe pozycje z dziecięcych bibliotek: Kubusia Puchatka, Koszmarnego Karolka, Misia Uszatka, Czas na bajkę oraz Magiczne Drzewo.
Realizacja
Agencja Plus Communication dla Solaris Center, Opole.
Tytuł projektu
„Bajkowy świat w Solaris Center” – Aktorzy opolskiego Teatru czytają dzieciom bajki Dzień Seniora w Niemirowie, 30.08.2009
Opis sytuacji
Jesienna aura nie sprzyja aktywnemu spędzaniu czasu na powietrzu. Dla wielu dzieci najpopularniejszą rozrywką staje się wówczas telewizor i komputer. Solaris Center jako obiekt, który w swojej strategii marketingowej promuje edukację (w maju 2009 roku uruchomił pierwsze na świecie obserwatorium astronomiczne działające w centrum handlowym) postanowił promować akcję czytania dzieciom. Akcja połączona była z konkursami i kiermaszem książek.
Wyzwania
Celem projektu było dotarcie z przekazem do jak największej liczby rodziców dzieci w wieku 3-10 lat. Organizatorzy chcieli zwrócić im uwagę na to, jak istotne dla prawidłowego rozwoju jest czytanie dzieciom, spopularyzowanie wspólnego spędzania wspólnie czasu na czytaniu. Docierając ze swym pomysłem do dzieci organizatorzy chcieli także pobudzenie ich wyobraźni i zachęcenie ich do samodzielnego dotarcia do czytanej pozycji. Jednocześnie akcja miała za zadanie budowę wizerunku Solaris Centem, jako instytucji społecznie odpowiedzialnej i propagującej edukację.
Aktorzy nie czytali zakończenia bajki celowo, by wywołać w dzieciach zaciekawienie zakończeniem opowieści i skłonić je do sięgnięcia po książkę.
Działania przed imprezą/promocja
Strategia komunikacji objęła obszerne działania z zakresu relacji z mediami (m.in.: Gazeta Wyborcza, Nowa Trybuna Opolska, Radio Opole, Moje Miasto Opole, Galerie Handlowe, Shopping Center), a także narzędzia i sposoby komunikacji z odbiorcą i grupami opiniotwórczymi takimi jak przedszkola, szkoły podstawowe oraz instytucje edukacyjne.
Narzędzia
informacje prasowe, plakaty rozwieszone w opolskich przedszkolach, szkołach, instytucjach edukacyjnych, spot reklamowy promujący akcję odtwarzany poprzez radiowęzeł centrum, marketing szeptany, Web 2.0.
Efekty
Podczas akcji „Bajkowy Świat w Solaris Center” bajek wysłuchało ponad sto dzieci i tyleż samo rodziców. Wzmocniła się pozycja Solaris Center jako miejsca przychylnego młodym ludziom, propagującego edukacyjne wartości.