piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaCase studiesCafeanimal.pl – Adoptuj zwierzaka!

Cafeanimal.pl – Adoptuj zwierzaka!

Projekt wyróżniono za innowacje w mediach w kategorii CSR w tegorocznym konkursie Media Trendy, a strona Cafeanimal.pl otrzymała nagrodę Webstar Internautów 2009 w kategorii Społeczność.

Projekt
Cafeanimal.pl – Adoptuj zwierzaka!

Podmiot realizujący
Serwis Cafeanimal.pl, dziennik ”Metro”

Założenia akcji
Akcja ”Adoptuj zwierzaka” to projekt, którego głównym celem jest znalezienie nowego domu jak największej liczbie bezpańskich zwierzaków – porzuconych przez nieodpowiedzialnych właścicieli lub mieszkających w schroniskach. Organizatorzy akcji chcieli nagłośnić ten problem i zwrócić na niego uwagę szerokiej publiczności.

Główną część działań przeprowadzono na Cafeanimal.pl – w serwisie dla miłośników zwierząt, którego misją od początku była pomoc bezdomnym czworonogom. Sukces akcji zależał w dużej mierze od społecznościowego charakteru Cafeanimal.pl – nawet najpiękniejszy apel czy kampania edukacyjna nie da tyle, ile zaangażowanie ludzi skupionych wokół jednej pasji – zwierząt.

Czym jest Cafeanimal.pl? To społecznościowy serwis dziennika ”Metro”, stworzony aby integrować ludzi, których pasją są zwierzęta. To przestrzeń, w której mogą opowiadać o swoich ulubieńcach, wyrażać opinie i zasięgać porad – innych użytkowników oraz ekspertów.

Użytkownicy Cafeanimal.pl tworzą profile swoich zwierzaków, zamieszczają ich zdjęcia i opisy, dyskutują na forum. Serwis ma też funkcję informacyjną – można w nim znaleźć przekrojowe artykuły na temat hodowli i opieki nad zwierzętami. Zawiera także obszerną bazę schronisk, hoteli dla zwierząt i weterynarzy.

Realizacja
Akcję rozpoczęło stworzenie specjalnego działu ”Zwierzaki do adopcji” na Cafeanimal.pl. Twórcy zachęcali w nim wszystkich, którzy znaleźli bezdomnego psa czy kota, aby informowali o tym innych użytkowników. Posty dotyczące zwierzaków szukających domu szybko zaczęły pojawiać się na Cafeanimal.pl – zamieszczali je prywatni użytkownicy, ale przede wszystkim schroniska dla zwierząt. Okazało się, że miejsce, w którym można publikować tego typu ogłoszenia było bardzo potrzebne – ok. 730 schronisk regularnie dodaje nowe informacje o swoich podopiecznych!

Akcja zaczęła nabierać rumieńców. Aby zwiększyć jej zasięg i dotrzeć do osób, które na co dzień nie korzystają z Cafeanimal.pl, organizatorzy postanowili w 2009 wykorzystać siłę dziennika ”Metro”. Jego czytelnicy to odpowiedni adresaci akcji – nie raz już pokazali, że są wrażliwi społecznie i chętnie uczestniczą w projektach, które dotyczą istotnych dla nich spraw.

Na łamach „Metra” zagościła nowa rubryka, początkowo raz w tygodniu, w której prezentowane były wybrane zwierzaki, czekające na nowego właściciela. Okazało się, że publikacje te mają ogromną skuteczność, dlatego rubryka zaczęła pojawiać się na łamach dziennika codziennie. Redakcja publikuje ponadto dodatkowe artykuły dotyczące zwierząt.

Akcję wspierała kampania promocyjna ”Zwierzaki do adopcji” prowadzoną w prasie (dziennik „Metro” i ”Gazeta Wyborcza”), w radiu (Radio TOK FM, Złote Przeboje oraz Roxy) i w internecie – w serwisie Cafeanimal.pl i portalu Gazeta.pl. Reklamy zachęcały do włączenia się do akcji i prezentowały zdjęcia zwierzaków, które dzięki akcji adopcyjnej już znalazły nowych właścicieli – psa Kumpla oraz kotki Allegry.

Efekty
Akcja, prowadzona jednocześnie w serwisie Cafeanimal.pl, w dzienniku ”Metro” oraz promowana w ogólnopolskiej kampanii, okazała się sukcesem. Organizatorom udało się zmobilizować do współpracy użytkowników serwisu (obecnie Cafeanimal.pl liczy ponad 15 000 indywidualnych kont). Niemal 100% zwierząt prezentowanych na łamach ”Metra” znalazło nowych właścicieli. Obecnie to ponad 3 500 czworonogów i liczba ta stale rośnie, bo akcja adopcji to działania stałe i nieograniczone w czasie!

Projekt dostał wyróżnienie za innowacje w mediach w kategorii CSR w tegorocznym konkursie Media Trendy, a strona Cafeanimal.pl otrzymała nagrodę Webstar Internautów 2009 w kategorii Społeczność.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj