niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaCase studiesJak Tork pomógł firmom poprawić produktywność

Jak Tork pomógł firmom poprawić produktywność

TŁO

Tork jest dostawcą profesjonalnych rozwiązań do utrzymania higieny dla szerokiej gamy odbiorców: restauracji, placówek ochrony zdrowia, biur, szkół oraz obiektów przemysłowych. W ofercie marki znajdują się dozowniki, ręczniki i papiery toaletowe, mydła, serwetki i czyściwa. Tork jest częścią firmy Essity. Filarami działania marki są wiedza ekspercka, tworzenie funkcjonalnych produktów i prowadzenie polityki zrównoważonego rozwoju. To pozwala Tork utrzymywać pozycje lidera w swojej branży. Celem marki jest zaspokajanie potrzeb klientów, dbając o oszczędność ich czasu, pieniędzy i energii, umożliwiając im tym samym skupienie się na najważniejszych działaniach w prowadzeniu firm.

Pośpiech często towarzyszy pracy we wszystkich branżach przemysłu. Produkty marki Tork pomagają poprawić produktywność i przestrzegać zasady BHP, ponieważ pozwalają przygotować odpowiednie stanowiska pracy i zapewnić pracownikom bezpieczne warunki. Czyściwa Tork zwiększają wydajność czyszczenia, wycierania i polerowania. Marka od wielu lat dostarcza klientom produkty najwyższej jakości, ale chcąc iść o krok dalej, stworzyła kampanię „Popraw produktywność z Tork”, by pokazać jak ważne, oprócz doboru rozwiązań, są konserwacja zapobiegawcza oraz zmniejszanie liczby niepotrzebnych operacji zachodzących podczas procesów produkcyjnych. Fundament kampanii stanowiły wyniki badań oraz założenia filozofii kaizen i lean manufacturing, które w polskiej branży przemysłowej zyskują coraz większą popularność.

CELE

Celem kampanii były zmiany zachowań menedżerów i pracowników niższego szczebla na linii produkcyjnej, identyfikacja i minimalizowanie marnotrawstwa produkcyjnego oraz wdrażanie kultury ciągłego doskonalenia w organizacji. Ponadto udowodniono wpływ konserwacji zapobiegawczej na poprawę produktywności.

DZIAŁANIA

Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania zakładu i procesów produkcyjnych wymaga zadbania o każdy szczegół.

Pierwszy etap stanowiło badanie przeprowadzone dla Tork wśród operatorów maszyn w lipcu 2019 roku. Wykazało ono, że 44 proc. operatorów maszyn przerywa pracę co najmniej 20 razy w ciągu zmiany, aby przynieść lub wyrzucić produkty do wycierania i czyszczenia. Dodatkowo wyniki badania pokazały, że 74 proc. operatorów – chcąc uniknąć kolejnych przerw – bierze więcej czyściw niż potrzebuje. Są to małe zakłócenia, które łatwo przeoczyć, ale generują zbędny ruch i znaczące marnotrawstwo zapasów.  Dodatkowo, 69 proc. operatorów maszyn przyznało, że stresuje ich przerywanie pracy, gdy mają wiele zadań do wykonania. Z kolei 90 proc. potwierdziło, że zapewnienie profesjonalnych przemysłowych czyściw umieszczonych w pobliżu stanowiska pracy poprawia jej organizację i zwiększa satysfakcję z wykonywanych zadań.

Kolejnym krokiem, aby pomóc firmom ograniczyć odpady i zmierzyć wpływ nieefektywnego rozmieszczenia czyściw w zakładzie, było opracowanie przez markę Tork bezpłatnego kalkulatora zbędnego ruchu. To internetowe narzędzie pozwala szybko określić, jak duży wpływ na codzienną pracę operatorów ma odpowiednie umieszczenie dozowników.

Jednocześnie w ramach kampanii Tork zapewnił swoim pracownikom dostęp do najnowszych szkoleń i zadbał o rozwój ich kompetencji, aby każdego dnia stawali się jeszcze bardziej doświadczonymi doradcami przemysłowymi dla swoich klientów. Dzięki współpracy z KAIZEN Institute Poland, 13 menedżerów ds. sprzedaży wzięło udział w warsztatach organizowanych przez KAIZEN College. Szkolenie dostarczyło im pomocnych narzędzi i przygotowało do wprowadzania kultury ciągłego doskonalenia w organizacji. Dzięki przystąpieniu do certyfikowanego programu rozwoju kompetencji pracownicy Tork poznali praktyczne metody i techniki służące rozpoznaniu i likwidowaniu strat, otrzymując tym samym prestiżowy Certyfikat Praktyka KAIZEN i Audytora 5S.

Kompetencje uzyskane dzięki szkoleniom pozwalają pracownikom Tork wspierać menedżerów zakładów produkcyjnych w tworzeniu wydajnych miejsc pracy zgodnie z zasadami Lean i 5S. Marka wzbogaciła swoją ofertę o darmową usługę audytu – Tork Workflow, która obejmuje utrzymanie ruchu oraz wydajność stanowisk pracy. Przeprowadzana jest przez certyfikowanych ekspertów Tork. Pod nazwą Tork Workflow kryje się 60-minutowa sesja, która zakłada wnikliwy przegląd stanowisk pracy wraz z rekomendacjami dla firmy dla osiągania wyznaczonych celów, zwiększania wydajności i ograniczania strat. Otrzymany po spotkaniu kompleksowy raport informuje, jak dzięki rozwiązaniom Tork i łatwym do wprowadzenia zaleceniom można zwiększyć produktywność miejsc pracy. Tork Workflow koncentruje się na kilku głównych obszarach: produktywności, stratach produkcyjnych, satysfakcji pracowników i klientów, środowisku oraz zdrowiu i bezpieczeństwie.

Oprócz kalkulatora zbędnego ruchu oraz usługi Tork Workflow, marka przygotowała przewodnik skierowany do osób zarządzających zakładami produkcyjnymi, uwzględniający zalecenia filozofii kaizen. Zawiera on ważne informacje dla organizacji, które chcą poprawić swoje wyniki. Do jego opracowania wykorzystano wyniki badania przeprowadzonego wśród operatorów maszyn. W przewodniku znalazły się praktyczne porady, których skuteczność została sprawdzona w konkretnych zakładach pracy. Dzięki tym wskazówkom dużo łatwiej osiągnąć przewagę nad konkurencją. W pracy nad przewodnikiem wzięło udział wielu specjalistów, w tym Jonas Svanäng, ekspert, który filozofię kaizen najpierw wdrażał w fabrykach Toyoty, a następnie w ponad 100 innych organizacjach na całym świecie.

W przewodniku „Popraw produktywność” opisanych zostało pięć kluczowych strategii pomagających wdrożyć kulturę ciągłego doskonalenia. Przedstawione wskazówki podkreślają m.in. wagę: koncentracji na małych zmianach, uwzględniania opinii pracowników, utrzymywania kultury ciągłej poprawy, zarządzania opartego na faktach i dostępnych danych, odpowiedniego czyszczenia i konserwacji.

EFEKTY

Dotychczasowym efektem kampanii jest 59 publikacji w mediach. 13 pracowników Tork uzyskało Certyfikat Praktyka KAIZEN i Audytora 5S. Eksperci Tork byli obecni na wielu ogólnopolskich i lokalnych wydarzeniach branżowych, gdzie wygłaszali prelekcje i dzielili się swoimi doświadczeniami na stoiskach konsultacyjnych. Stale rośnie liczba firm, które dołączają do grona korzystających z kalkulatora zbędnego ruchu i z usługi Tork Workflow.

W wyniku kampanii wzrosło zainteresowanie marką, już nie tylko jako dostawcą produktów, ale także doradcą w efektywnym prowadzeniu biznesu. Właściciele zakładów produkcyjnych przyznają, że dzięki współpracy z ekspertami Tork i ich rekomendacjom ich firmy skuteczniej osiągały wyznaczone cele, zwiększały wydajność i ograniczały straty. Wśród organizacji, które wdrożyły zmiany pod kierunkiem Tork, są firmy Leoni i Grupa Purmo. Po dogłębnej analizie, wprowadzono w nich szereg usprawnień, wdrażając profesjonalne rozwiązania higieniczne. W efekcie firmy te mogą pochwalić się lepszą organizacją procesów produkcyjnych. W Leoni w ciągu jednej zmiany oszczędza się 1,5 godziny, co przekłada się na miesięczne oszczędności w wysokości 3 700 euro, a Grupa Purmo zmniejszyła koszty utylizacji odpadów o 80 proc.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj