poniedziałek, 25 listopada, 2024

Cup of shrewdness

Jak zainteresować media komercyjną marką, która nie dysponuje milionowymi nakładami na reklamę? Czy istnieje jakiś sposób na to, by skutecznie wypromować polską markę w sytuacji, w której konkurencja prowadzi działania reklamowe o szerokim zasięgu mając jednocześnie wsparcie dużego międzynarodowego kapitału? Dobrze przygotowane działania public relations dają właśnie taką możliwość. Dowodem na to może być zrealizowany na przełomie 2004 i 2005 roku przez agencję PRimoloko projekt Daily Cafe Cup. Wynikiem działań media relations związanych z tym projektem było blisko sto publikacji w prasie i Internecie w ciągu trzech miesięcy.

Wprowadzenie
Dziś W Polsce funkcjonuje ponad sto kawiarni sieciowych nowego typu. Na sieć kawiarni Daily Cafe składa się tej chwili dziewięć punktów, w czterech miastach Polski (Łódź, Poznań, Gdańsk i Warszawa). Daily Cafe to firma działająca na polskim rynku od 2002. Charakterystyczne dla Daily Cafe nowoczesne i przytulne wnętrza, pełne autorskich zdjęć dużego formatu, dostęp do codziennej prasy, oraz bezprzewodowy dostęp do internetu oraz duży wybór gier planszowych. PRimoloko zdecydowało się wykorzystać właśnie ten element przy okazji organizacji turnieju Daily Cafe Cup.

Założenia
Turniej DAILY CAFE CUP rozgrywany był w dwóch dziedzinach: grze w Scrabble i w Chińczyka. Ideą przewodnią Daily Cafe Cup była promocja inteligentnego spędzania czasu wolnego, pozwalającego przy okazji rozwijać twórczą wyobraźnię. W zamyśle to miał być także trening refleksu i okazja do zdobycia nowych umiejętności oraz nawiązania nowych znajomości. Wszak picie kawy to przede wszystkim ludzie. Kawa sama w sobie jest napojem zyskującym coraz większą popularność, jednak o tym gdzie tę kawę wypijemy decyduje często wiele czynników.

Przy organizacji tego projektu niezmiernie ważne było także, by dotrzeć z informacją do potencjalnych uczestników. Zewnętrznym utrudnieniem był czas, w którym akcja była realizowana (listopad 2004 – styczeń 2005). Organizacja eventu pozwoliła na uwydatnienie przewagi konkurencyjnej sieci kawiarni Daily Cafe. Zadecydowało o tym kilka czynników. W pierwszej kolejności na pewno sam pomysł na akcję – zawodnicy grali w Chińczyka i Scrabble, a to popularne gry. W następnej kolejności były to: możliwość bezpłatnego udziału potencjalnych graczy, atrakcyjne nagrody, nowatorstwo (pierwszy tego typu event organizowany przez sieć kawiarni) i dobrze dobrani, zwiększający wiarygodność rozgrywek, partnerzy akcji – Polska Federacja Scrabble i firma Granna – producent gier planszowych.

Do rozgrywek zgłosić się można było w dwóch turach. Eliminacje odbyły się w dwa kolejne weekendy stycznia 2005r. Finał miał miejsce – 29 i 30 stycznia 2005r. W ramach zawodów Daily Cafe Cup zwycięzcy otrzymali cenne i ciekawe nagrody. Były nimi Złote Karty Daily Cafe o łącznej wartości blisko 17.000 złotych.

Efekty
Pomimo wybrania właśnie takiego terminu na organizację turnieju, który przez wielu marketerów uważany jest za niezbyt atrakcyjny, w DAILY ACFE CUP wzięło udział ponad 130 zawodników. Na łamach prasy ogólnopolskiej i regionalnej, oraz w Internecie pisano o DAILY CAFE CUP prawie sto razy.

A co najważniejsze promując atrakcyjną akcję o nazwie DAILY CAFE CUP wśród grupy docelowej udało się osiągnąć cel projektu – zwiększenie rozpoznawalności marki Daily Cafe oraz wygenerowanie zainteresowania mediów tematem rosnącej popularności kawy, jak i sposobu życia, który się z tym napojem wiąże.

Opisany projekt Daily Cafe CUP jest świadectwem tego, że w grze o klienta nie zawsze liczy się wysokość budżetów marketingowych, czy ilość punktów, którymi dysponuje w tym przypadku sieć kawiarni. Wystarczy cup of shrewdness przy cup of coffee.

Shrewdness – z ang. przebiegłość

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj