TŁO
Firma Acer, producent sprzętu komputerowego i oprogramowania, ma w portfolio także subbrand Predator, który w swojej ofercie posiada sprzęt oraz peryferia komputerowe zarówno dla profesjonalnych e-sportowców, jak i początkujących graczy, oraz specjalną platformę gamingową – Planet 9. Marka postanowiła sprostać potrzebom entuzjastów wirtualnych rozgrywek i wprowadziła na rynek zupełnie nowy produkt – napój energetyczny PredatorShot. Wyjście poza branżę IT i wejście w lifestyle było naturalnym krokiem rozwoju dla globalnego brandu, jakim jest Predator. To także świetny sposób na zdobycie większej liczby miłośników marki w Polsce i zwiększenie sprzedaży jej produktów przez wykorzystanie roli, jaką odgrywają energetyki w kręgach gamingowych. Gracze nie tylko chcą dzięki nim dłużej grać, lecz także poprawić swoją koncentrację i szybkość reakcji.
Producent nowego energy drinka debiut swojego brandowanego napoju przeprowadził w Polsce. Wybór ten nie jest przypadkowy – tylko w zeszłym roku sprzedano ponad 170 mln litrów energetyków, a w czasie pandemii te liczby jeszcze dynamicznie wzrosły. Acer pokazuje, że nie boi się wyzwań, ponieważ nowość, jaką jest PredatorShot, wchodzi na rynek najbardziej konkurencyjnych dóbr pośród produktów szybkozbywalnych na świecie. Na samym polskim rynku klienci mogą spotkać ponad 15 marek napojów energetycznych, w tym RedBull, Monster, Black, które mają już ugruntowaną pozycję i wierne grono fanów. Te napoje powoli zastępują kawę czy herbatę. Według prognoz analityków średni wzrost konsumpcji napojów energetycznych w ciągu roku wyniesie 7,2 proc., a do 2026 roku ten rynek ma być wart 86 mld dol.
DZIAŁANIA
PredatorShot swoją polską premierę miał 21 października, podczas streamu Global Press Conference prowadzonego przez influencerów: Ziemniaka i Tivolta. Dzięki transmisji oraz komunikacji prowadzonej w mediach społecznościowych znanych youtuberów informacje o PredatorShot dotarły do ponad 300 tys. użytkowników. Już przed premierą rozpoczęła się kampania promocyjna napoju, która polegała na dystrybucji PredatorShota do influencerów i dziennikarzy z branży technologicznej oraz czołowych polskich graczy. W ten sposób nadano ponad 300 kreatywnych przesyłek, które zostały bardzo ciepło przyjęte. Zaraz po premierze napoju rozpoczął się także pierwszy z konkursów organizowany przez markę Predator. Trwał on do 26 listopada i wygenerował ponad 15 tys. polubień postów z nim związanych i prawie 3,3 tys. komentarzy. Razem z Media Expert przeprowadzono także akcję promocyjną napojów z okazji Black Friday, podczas której do zakupów klienci dostawali darmowe puszki PredatorShot.
Promocja napoju nabrała na sile pod koniec listopada, gdy producent aktywował drugi konkurs dla fanów marki. Challenge zorganizowano na TikToku. Zadaniem uczestników było nagranie filmiku prezentującego puszkę PredatorShot w kreatywny sposób, oznaczenie go w serwisie odpowiednimi hashtagami – #PredatorShot oraz #MediaExpert, oraz oznaczenie pod filmikiem wybranego TikTokera. To właśnie nieskomplikowane zasady akcji zachęciły użytkowników platformy do zabawy z nową marką napoju energetycznego i przyniosły niesamowite efekty. Cała akcja była wspierana poprzez działania influencerów współpracujących z marką Acer m.in. Luizę Sprusińską, Roksanę Orłowską, Honey, Daniela Pawlaka oraz Natalię Lewandowską, którzy promowali konkurs PredatorShot na swoich profilach.
EFEKTY
Transmisję z premiery obejrzało 71 tys. unikalnych użytkowników, a w szczytowym momencie – 58 tys.
Informacje o GPC i premierze PredatorShot dotarły do 300 tysięcy fanów Tivolta i Ziemniaka w mediach społecznościowych.
W challengu na TikToku w ciągu dwóch tygodni aktywacji wzięło udział 290 osób.
Konkurs na TikToku wygenerował ponad 1,3 mln wyświetleń dla hashtagu #PredatorShot, prawie 143 tys. serduszek od ich obserwatorów, 2126 komentarzy pod filmikami i 638 udostępnień.
Informacje o PredatorShot to ponad 30 wycinków o wartości prawie 500 tys. zł AVE i ponad 4 143 726 UU.
Podczas promocji na Czarny Piątek przygotowanej przez MediaExpert, w której do każdego zakupu w sklepie stacjonarnym dodawana była puszka PredatorShot, ponad 65 tys. osób otrzymało własne puszki.