czwartek, 26 grudnia, 2024

Dom to praca

Tytuł:
Dom to praca

Autor:
Symetria dla Instytutu Spraw Obywatelskich

Partnerstwo w słusznym celu

Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO) to niezależna organizacja pożytku publicznego, której misją jest rozwijanie, kształtowanie i promowanie postaw obywatelskich. Jej najbardziej znane kampanie społeczne to „Obywatele decydują”, „Tiry na tory” i „Naturalne geny”.

W listopadzie 2012 roku przy okazji ponownego opracowywania koncepcji innej kampanii – „Dom to praca”, mającej na celu zwrócenie uwagi na wartość pracy wykonywanych nieodpłatnie w domu, organizacja postanowiła zaprosić do współpracy zewnętrzną firmę, która miała wesprzeć INSPRO wiedzą i doświadczeniem z zakresu nowych technologii.

Doceniając dorobek INSPRO w obszarze rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, Symetria przyjęła zaproszenie do wsparcia procesu stworzenia kampanii w modelu non-profit, realizując założoną strategię rozwoju zgodnie z duchem odpowiedzialności społecznej.

Warsztaty – kreatywne starcie różnych podejść

Biorąc pod uwagę charakter projektu, Symetria zaproponowała organizację warsztatów strategicznych wspólnie z przedstawicielami INSPRO, w celu stworzenia koncepcji planowanej kampanii. Warsztaty strategiczne to sesje brainstormingowe, umożliwiające wypracowanie kreatywnych rozwiązań wspólnie z zespołem Klienta. Pozwalają one na odblokowanie mocy kreatywnych zespołu i właściwe zbudowanie priorytetów już na początku projektu. W czasie warsztatów dokonywany jest przegląd pomysłów  i informacji posiadanych przez poszczególnych członków zespołu oraz przełożenie ich na projekty konkretnych rozwiązań.

Efekty warsztatów – konkretny plan działań

Połączenie interdyscyplinarnej wiedzy przedstawicieli INSPRO oraz kreatywnych i technologicznych kompetencji Symetrii okazało się doskonałym katalizatorem dużej ilości pomysłów.  Dodatkowo w warsztatach wzięli udział także zewnętrzni eksperci z różnych dziedzin, dzięki czemu proces opracowywania koncepcji kampanii nabrał kompleksowości i pozwolił uwzględnić kwestie z obszaru fundraisingu czy efektów biznesowych kampanii  już na etapie jej planowania.

Podczas warsztatów opracowano ponad 120 pomysłów, z których 10 najbardziej perspektywicznych zostało opracowanych a 2 wybrano do późniejszego wdrożenia. W efekcie stworzono 2 modele działań w ramach kampanii społecznej dla różnych grup odbiorców. Wśród opracowanych rozwiązań znalazły się: aplikacja do zarządzania pracami domowymi oparta o mechanizmy gier, pozwalająca na uczynienie pracy w domu bardziej atrakcyjną  oraz naklejki do oznaczenia wykonanych zadań domowych, umożliwiające bezkonfliktową wymianę informacji pomiędzy partnerami oraz wizualizację wykonanych prac.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj