sobota, 16 listopada, 2024

Dumb Ways To Die

Tytuł
Dumb Ways To Die

Autor
McCANN Worldgroup

Opis celu kampanii
Celem kampanii było zaangażowanie i dotarcie do osób, które nie chcą słyszeć żadnych komunikatów dotyczących bezpieczeństwa (w środkach transportu publicznego).

Grupa docelowa
Bezpośrednią grupą, do której skierowaliśmy nasz przekaz, były młode osoby podróżujące metrem w Melbourne. Z uwagi na olbrzymią popularność kampanii, grupa ta rozrosła się do ponad 5 milionów ludzi na całym świecie.

Strategia
Chcieliśmy pokazać ludziom, że bezpieczeństwo na peronie metra nie musi być przedstawiane w nudny, patetyczny sposób. Sposób, który ze względu na swoją formę jest przez nich ignorowany.

Kluczowym komunikatem kampanii jest stwierdzenie, że istnieje wiele sposobów na to by umrzeć, a śmierć pod wagonikiem metra jest najgłupszym z nich wszystkich.

Opis przebiegu kampanii
Kampania została przeprowadzona we listopadzie 2012 i od razu stała się kampanią viralową.

Piosenka „Dumb Ways to Die”, do której słowa napisał John Mescall, śpiewana przez Emily Lubitz z zespołu Tinpan Orange, w ciągu 24 godzin znalazła się na liście najlepszych piosenek iTunes, a następnie 6 najpopularniejszych piosenek na świecie.

Została też uznana za największy „viral hit” w Australii. W ciągu 2 tygodni od premiery pojawiło się aż 65 jej interpretacji. Doczekała się także oficjalnej wersji karaoke.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji
Kampania była obecna w prasie drukowanej, radiu lokalnym, na outdoorze i w Internecie.

Efektywność
Dzięki swojej ogromnej popularności i efektywności (ponad 700 cytowań w mediach na całym świecie i ponad 50 mln. odsłon w serwisie YouTube) w ciągu roku kampania przyczyniła się do 30% zmniejszenia wypadków w australijskim metrze. Stała się kulturalnym fenomenem – praktycznie każda młoda osoba w Australii obejrzała ją, polubiła i przesłała do swoich znajomych za pomocą różnych serwisów społecznościowych.

W maju 2013, australijskie Metro wprowadziło także grę  „Dumb Ways to Die” na iPhone’a, iPod touch i iPad’a, zachęcającą do unikania niebezpiecznych działań nie tylko w metrze.

Do tej pory kampania otrzymała m.in. 25 Lwów w Cannes (została najbardziej nagrodzoną kampanią w historii festiwalu), 7 Webby Awards, 3 Siren Awards i Grand Trophy.

 

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj