W uznaniu szczególnych zasług na rzecz promowania sztuki współczesnej DaimlerChrysler Automotive Polska otrzymał prestiżową nagrodę „Sponsor Roku 2003”, której oficjalne wręczenie odbyło się w Centrum Sztuki Współczesnej, w dniu ogłoszenia wyników referendum akcesyjnego do Unii Europejskiej w Polsce.
W 2003 roku Mercedes-Benz (jedna z marek koncernu DaimlerChrysler Automotive Polska) sponsorował:
-wystawę Leona Tarasewicza w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie (feerie kolorów wypływające z betoniarek),
-7. Wielkanocny Koncert Ludwiga van Beethovena w Krakowie,
-dwujęzyczne wydanie (w przekładzie Antoniego Libery) wierszy poety okresu romantyzmu Friedricha Hölderlina.
Dodatkowo Mercedes-Benz współpracuje również od lat z Mistrzowską Szkołą Andrzeja Wajdy.
Wśród innych projektów wspieranych przez DaimlerChrysler Automotive Polska można wymienić przykładowo:
-Polskie Nagrody Filmowe Orły 2003,
-Filharmonię im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie,
-wystawę Marcina Maciejowskiego w Galerii Zachęta,
-wystawę „Sposób na życie” w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku,
-Międzynarodowe Centrum Kultury w Krakowie
-„Master of Light” – Mistrzowie Światła. Impresjonizm kalifornijski „Dreyer Rygor”
-wystawę Paula Uwe Drayera w Galerii Studio w Warszawie,
-wystawę „Jerzy Nowosielski” w Galerii Zachęta w Warszawie,
-wystawę „Mirosław Filonik Daylight System” w Instytucie Historii Sztuki UW w Warszawie
-trasę koncertową Eryka Kulma i Smart Jazzpol festiwal 2003.