sobota, 28 grudnia, 2024
Strona głównaCase studiesEnergicznie chroń środowisko

Energicznie chroń środowisko

Tytuł
Energicznie chroń środowisko

Autor
PR Time dla KGHM Ecoren

Długofalowy, skierowany do lokalnej społeczności Zagłębia Miedziowego projekt mający na celu kształtowanie postaw proekologicznych i wprowadzanie zasad prawidłowej utylizacji elektroodpadów. Wzmocnienie wizerunku firmy KGHM Ecoren jako przedsiębiorstwa działającego zgodnie z wymogami CSR. Projekt realizowany w latach 2008-2013.

Klient
Spółka należąca do grupy kapitałowej KGHM Polska Miedź S.A. jest innowacyjnym producentem metali rzadkich – jedynym w Europie producentem renu z własnych źródeł – zajmując się przetwarzaniem i zagospodarowywaniem odpadów przemysłowych. Zmniejsza w ten sposób obciążenie środowiska i działa na rzecz zrównoważonego rozwoju. Ale dbałość o otoczenie człowieka ma jeszcze inny wymiar – firma od kilku lat prowadzi proekologiczny projekt „Energicznie chroń środowisko”, skierowany zarówno do pracowników, jak i mieszkańców regionu. Agencja PR time we Wrocławiu wspierała ją w zakresie tworzenia koncepcji akcji i jej rozwoju, jak i przeprowadzania zaplanowanych działań.

Cel akcji
– projekt wpisuje się zarówno w ważne dla społeczności zagadnienia ochrony środowiska, jak i również w kształtowanie proekologicznych postaw wśród pracowników KGHM Ecoren – firmy związanej z zagospodarowywaniem odpadów
– umożliwia zbudowanie świadomości marki Ecorenu jako przedsiębiorstwa zaangażowanego w prowadzenie biznesu odpowiedzialnego społecznie i opartego na ekologicznych wartościach
– pozwala pozyskać przychylność dla jej działań nie tylko ze strony lokalnej społeczności, ale także partnerów biznesowych
– celem akcji jest również wspieranie procesu pozycjonowania KGHM Ecoren jako czołowego europejskiego producenta renu oraz jednego z najważniejszych producentów metali odzyskiwanych w procesie zagospodarowywania odpadów

Założenia
– projekt długofalowy, o zasięgu lokalnym – na terenie Zagłębia Miedziowego
– pierwszy etap – organizowane selektywnej zbiórki baterii – prowadzony jest we wszystkich należących do KGHM Ecoren oddziałach i w centrali, a także w zaprzyjaźnionych firmach oraz instytucjach
– główny element akcji stanowią publiczne zbiórki zużytego sprzętu RTV i AGD, współpraca z lokalnymi szkołami oraz ekologiczne konkursy edukacyjne
– grupa docelowa wskazana przez agencję PR time to szeroko rozumiane otoczenie spółki: pracownicy i ich rodziny, mieszkańcy miast i okolicznych gmin, władze lokalne, samorządy, szkoły, instytucje

Działania
– opracowanie koncepcji projektu oraz harmonogramu działań
– przygotowanie logo i materiałów drukowanych promujących akcję
– przygotowanie serwisu internetowego akcji www.elektroodpady.ecoren.pl, zarówno pod kątem merytorycznym, jak i graficznym; witryna zawiera nie tylko informacje o akcji, ale także proekologiczne materiały edukacyjne dla nauczycieli i uczniów, do wykorzystania w lekcjach
– pozyskanie przez agencję PR time ważnego patrona akcji: medialnie wspierał ją dziennik Polska – Gazeta Wrocławska. Istotną rolę pełniły również lokalne samorządy gminne, wspierające zbiórki elektroodpadów oraz dodatkowo informujące mieszkańców o terminach zbiórek
– działania media relations
– od marca 2009 roku – specjaliści KGHM Ecoren prowadzą w Zespole Szkół nr 1 w Lubinie zajęcia z zakresu ekologii: uczniowie poznają  zagadnienia związane z wpływem człowieka na przyrodę, ochroną środowiska i działaniami proekologicznymi zarówno podczas szkolnych lekcji, jak i w trakcie wizyt w firmie oraz wycieczek na należący do Ecorenu oddział odzysku surowców
– wrzesień 2009 roku – ruszają akcje zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego wśród mieszkańców dużych miast (m.in. Lubin, Głogów, Legnica) oraz mniejszych gmin, połączone z konkursami z udziałem lokalnej społeczności oraz kampanią informacyjną na temat prawidłowego sposobu utylizacji zużytych urządzeń
– październik 2009 roku – luty 2010 – akcja „Energicznie chroń środowisko” w 11 lubińskich szkołach: młodzież uczestniczyła w konkursie zbierania elektroodpadów oraz w zajęciach z wiedzy ekologicznej; w tej szkolnej odsłonie projektu uczestniczyło ponad pięć tysięcy uczniów, którzy zebrali w sumie ponad 13 ton zużytego sprzętu RTV i AGD, przekazanego następnie do profesjonalnego przetworzenia

Efekty
– aktywizacja i edukacja lokalnej społeczności oraz współudział w akcji szkół, samorządów lokalnych i innych instytucji, którym leży na sercu stan środowiska naturalnego
– wpisanie projektu do opracowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2009. Dobre praktyki”
– w sumie podczas publicznych zbiórek i szkolnych akcji zgromadzono około 60 ton zużytego sprzętu RTV i AGD, który został przekazany do przetworzenia
– wzmocnienie w świadomości mieszkańców wiedzy na temat działalności Ecorenu jako firmy przyjaznej środowisku
– wzrost rozpoznawalności marki
– wzmacnianie dobrych relacji ze społecznością lokalną, propagowanie wśród młodzieży (być może przyszłych pracowników) informacji o misji i działalności firmy
– zaangażowanie ponad 5 tys. uczniów w proekologiczną kampanię edukacyjną i kształtowanie odpowiedzialnej postawy
– wzrost zaangażowania pracowników w życie firmy poprzez czynny udział w akcjach edukacyjnych

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj