sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaCase studies„Fabryka swetrów świątecznych”. Event Pasażu Tesco

„Fabryka swetrów świątecznych”. Event Pasażu Tesco

PUNKT WYJŚCIA

Pasaż Tesco to sieć centrów handlowych zlokalizowanych na terenie całego kraju, należących do Tesco Polska. Jak co roku, tak i tym razem z początkiem grudnia ruszyła świąteczna kampania marki. Hasłem tegorocznej akcji było „PASAŻ TESCO. TWOJE MAGICZNE ŚWIĘTA”.

Jej inauguracją był event „Fabryka swetrów świątecznych”, który odbył się 1 grudnia 2018 roku w C.H. Tesco Gocław przy ul. Fieldorfa 41 w Warszawie. Był on odpowiedzią na trend cieszący się coraz większą popularnością wśród polskich rodzin. Możliwość wykonania własnego, spersonalizowanego swetra zagwarantowała ponadto zapewnienie poczucia indywidualnego podejścia do klienta.

Ze względu na wyjątkowo nostalgiczne konotacje Świąt Bożego Narodzenia, kluczową motywacją było stworzenie wydarzenia, które w pełni wykorzystałoby potencjał tego niezwykłego czasu i wzmocniło więź z klientami. Szczególnie zależało nam na podkreśleniu wizerunku Pasażu Tesco jako miejsca rodzinnego oraz przyjaznego.

CELE PROJEKTU

– stworzenie dodatkowej motywacji do odwiedzenia Pasaży Tesco dzięki wyjątkowemu wydarzeniu
– wzrost liczby odwiedzających dzięki organizacji tego typu wydarzenia specjalnego
– popularyzacja marki przez działania wpisujące się w określany czas i odpowiadające realnym potrzebom Polaków
– podkreślenie wizerunku Pasażu Tesco jako miejsca rodzinnego i przyjaznego
– zaangażowanie klientów odwiedzających Pasaż Tesco w czasie przedświątecznym
– nawiązanie bliskiej relacji z klientami, zachęcenie i inspirowanie ich do kreatywności
– wywoływanie pozytywnych emocji

GRUPY DOCELOWE

– lokalna społeczność – mieszkańcy Warszawy
– klienci Pasaży Tesco
– media (ogólnopolskie i regionalne, ze względu na lokalny zasięg działań, oraz branżowe i lifestylowe)

REALIZACJA PROJEKTU

Chcąc przywołać magiczną atmosferę świąt i podkreślić siłę wspólnie spędzonych chwil, Pasaż Tesco stworzył Fabrykę Swetrów Świątecznych. W specjalnie zaaranżowanej strefie warsztatowej przez cały dzień trwania wydarzenia odwiedzający centrum handlowe mogli wykonać przy wsparciu świątecznych pomocników sweter według własnego projektu.

Z tej możliwości skorzystali również goście specjalni, m.in. Małgorzata Rozenek–Majdan, Klaudia Halejcio, Dorota Gardias, Katarzyna Zielińska, Joanna Jabłczyńska i Kamila Szczawińska. Podczas dekoracji swetrów gwiazdy wróciły do swoich wspomnień z dzieciństwa oraz opowiedziały o planach na nadchodzący czas bożonarodzeniowy. W trakcie całego dnia nie zabrakło także innych atrakcji dla najmłodszych, w tym możliwości spotkania i zrobienia pamiątkowego zdjęcia ze Świętym Mikołajem.

Przepełnione atmosferą rodzinnej zabawy wydarzenie przy akompaniamencie świątecznej muzyki przeniosło gości do prawdziwej krainy pełnej magii, w której mogli puścić wodze fantazji i stworzyć własny świąteczny sweter.

Na evencie nie zabrakło również przedstawicieli mediów, pojawili się m.in. dziennikarze z telewizyjnego programu śniadaniowego Dzień Dobry TVN, Superstacja, przeambitni.pl, party.pl oraz jastrzabpost.pl.

Strategia komunikacji kampanii świątecznej kładła główny nacisk na działania w obszarze influencer marketing i social mediów. Stąd na event świąteczny zostało zaproszone liczne grono influencerów i liderów opinii. Brali oni czynny udział w zaplanowanych aktywnościach, relacjonując na swoich kanałach social media przebieg wydarzenia. Dodatkowo jedna ze znanych instagramerek – @japoneczka (83,7 tys. followersów) – przejęła profil Pasaży Tesco na Instagramie i dzieliła się z obserwatorami przebiegiem eventu.

Event poprzedziła akcja teaserowa w formie wysyłki kreatywnej skierowanej do mediów oraz influencerów. W jej skład wchodziły: świąteczny sweter, zestaw pierników, płyta DVD z filmem „Kevin sam w domu” oraz kartka 3D, będąca jednocześnie zaproszeniem na event. 

EFEKTY

– 450 gości obecnych podczas wydarzenia (m.in. rodziny z dziećmi), którzy ozdobili łącznie ok. 200 swetrów
– 16 influencerów obecnych podczas wydarzenia o łącznym zasięgu blisko 820 tys. obserwujących
– blisko 150 publikacji w social mediach – Facebook, Instagram, YouTube – o łącznym zasięgu 4 367 111 obserwujących
– blisko 100 publikacji w prasie i internecie
– zbudowanie wizerunku Pasaży Tesco jako inicjatora wyjątkowych eventów skierowanych do lokalnych społeczności
– stworzenie i implementacja strategii na interesujące i oryginalne wydarzenie dla lokalnych społeczności

Za koncepcję i realizację wydarzenia odpowiadała agencja PLATINIUM CAST.

 

Pasaż Tesco IMM

Powyższa infografika została przygotowana przez Instytut Monitorowania Mediów na zlecenie PRoto.pl

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj