sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaCase studiesJak pisać (i prezentować) strategię komunikacji. Część 4: Sekrety zwycięzców

Jak pisać (i prezentować) strategię komunikacji. Część 4: Sekrety zwycięzców

Oddajemy głos zwycięzcom edycji PRaktykuj za granicą2011, którzy stworzyli i zaprezentowali najlepsze strategie komunikacji dla Fundacji Dzieci Niczyje. Te prace, oraz zwycięskie strategie z poprzednich lat możesz przejrzeć na stronach internetowych konkursu: www.instytut.com.pl/o_konkursie

Mówi Wiola Starczewska

Studentka lubelskiego UMCS, laureatka I miejsca w edycji 2011 PRaktykuj za granicą, autorka strategii dla projektu Fundacji Dzieci Niczyje i firmy Polkomtel SA – Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Otrzymała nagrodę pieniężną od IMM i pojechała na staż do agencji Fleishman-Hillard w Londynie.

W pierwszym etapie stworzyłam strategię, która była bardzo ogólna, poprawna, ale brakowało jej naprawdę dobrych pomysłów. Pamiętam, że nawet ledwo wystarczyło mi punktów, aby przejść do drugiego etapu. Postanowiłam się zmobilizować i od tamtego momentu całą swoją energię poświęciłam na pracę nad projektem. Po pierwsze wyszukiwałam wszelkie informacje dotyczące Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 oraz innych telefonów zaufania, żeby dobrze zapoznać się z tematem. Zrobiłam ankietę w szkołach. Mając szerokie rozeznanie w tej dziedzinie oraz opinię młodzieży nie było dla mnie trudne sformułowanie wizji strategii i wyznaczenie celów. Potem wystarczyło uruchomić swoją wyobraźnię i kreatywność, aby mieć pomysły na poszczególne działania. Wtedy też każdy dzień zaczynałam od śledzenia najnowszych case study firm i kampanii społecznych w poszukiwaniu inspiracji.

Jeśli chodzi o samą prezentację postanowiłam użyć jedynie grafik do zobrazowania moich słów. Przed wystąpieniem oglądałam filmy mistrzyni prezentacji – Nancy Duarte oraz… pokazy nowych produktów Apple w wykonaniu Steve’a Jobsa.

Jeśli mogę coś poradzić osobom, które w przyszłości będą uczestniczyć w konkursie to właśnie świetne zaznajomienie się z organizacją, dla której będą pisać strategię, zrozumienie przedstawianego problemu oraz czerpanie inspiracji ze wszelkich źródeł.

Karolina Suślik

Studentka krakowskiego UJ, laureatka II miejsca w edycji 2011 PRaktykuj za granicą. Stworzyła projekt internetowej strategii wspierającej działania statutowe Fundacji Dzieci Niczyje i pojechała na staż do Brukseli do agencji Burson-Marsteller.

Zadanie konkursowe wymagało nie tylko wiedzy o specyfice Internetu oraz Social Media, ale także sporej wyobraźni. Tworząc strategię musieliśmy postawić się w sytuacji rodziców, osób dorosłych. Dlatego ustalenie motywu przewodniego oraz narzędzi promocyjnych musiała poprzedzić dokładna analiza grupy docelowej.

Istotne było również poznanie dotychczasowych działań Fundacji, dla której tworzona była strategia. Dzięki temu wiedziałam, jakie narzędzia są już wykorzystywane, a co będzie elementem innowacyjnym, który zwróci uwagę odbiorców.

Myślę, że kluczem do napisania dobrej strategi jest poznanie odbiorców, wiedza o specyfice wybranych narzędzi i przede wszystkim – umiejętność wyjścia poza pewne normy i schematy.

Bartłomiej Janusz

Student Uniwersytetu Wrocławskiego, stworzył strategię komunikowania działań Fundacji Dzieci Niczyje za pośrednictwem social media. Pojechał na staż do Londynu do agencji LEWIS PR.

Zadania wbrew pozorom są bardzo rozbudowane. Należy wziąć pod uwagę wiele zmiennych i dokładnie przemyśleć i przeanalizować słuszność swoich działań i sposobów ich realizacji. Niezwykle przydatne jest logiczne i krytyczne myślenie, odpowiednie definiowanie problemów, ich kreatywne rozwiązania, a także znajomość odpowiednich narzędzi, za pomocą których należało owe rozwiązania wdrażać w życie.

Należy przede wszystkim wierzyć w siebie, zachowywać spokój i opanowanie podczas samej prezentacji, a także dokładnie przemyśleć swoje cele i metody, za pomocą których chce się je zrealizować. Zawsze ważne jest, aby w takich momentach, szczególnie podkreślać kluczowe przesłania swojego przekazu w sposób na tyle klarowny, aby słuchacz bez problemów potrafił zidentyfikować główną oś naszej strategii.

To już ostatnia część poradnika, w której swoimi doświadczeniami dotyczącymi tworzenia i prezentowania strategii podzielili się zwycięzcy konkursu PRaktykuj za granicą 2011. Jego autorem jest Instytut Monitorowania Mediów. Wszystkie części dostępne są tu.

 

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj