sobota, 28 grudnia, 2024
Strona głównaCase studiesKampania easyJet dla Polaków pracujących w Wielkiej Brytanii i Niemczech

Kampania easyJet dla Polaków pracujących w Wielkiej Brytanii i Niemczech

Tytuł kampanii:
Kampania easyJet dla Polaków pracujących w Wielkiej Brytanii i Niemczech


Podmiot realizujący program:
Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants dla easyJet


Problem:
Ponad 50% Polaków, w przypadku utraty pracy, jest gotowych poszukać jej w innym kraju Unii Europejskiej. Takie wyniki przyniosły badania przeprowadzone przez Komisję Europejską.
Według różnych szacunków, po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej, od 500 tysięcy do 2 milionów Polaków wyjechało za granicę w poszukiwaniu pracy i lepszych zarobków. Z oczywistych przyczyn trudno o dokładne dane.
Wielu Polaków nie przyjmuje do wiadomości, że tak dużo ich rodaków wyjechało, by pracować gdzie indziej. Z drugiej strony mają oni świadomość, jak ważna dla młodych ludzi jest szansa na znalezienie dobrze płatnej pracy. Niestety wyjazdy do pracy za granicę nie pozostają bez wpływu na relacje w rodzinie. Szczególnie wtedy, gdy jeden z jej członków wyjeżdża, a reszta pozostaje w Polsce. Dlatego easyJet rozpoczął w Krakowie kampanię dla Polaków pracujących w Wielkiej Brytanii i Niemczech oraz ich rodzin. Ma ona uczynić z easyJet linię lotniczą, która jest najchętniej wybierana przez Polaków dojeżdżających do pracy za granicą. Dzięki niskim i atrakcyjnym cenom, podróżowanie z easyJet pozwoli na częstsze kontakty z bliskimi.


Cele kampanii:
– uczynienie z easyJet linii lotniczej, która jest najchętniej wybierana przez Polaków dojeżdżających do pracy za granicą,
– szum medialny wokół easyJet w Krakowie,
– zachęcenie do podróżowania easyJet ze względu na niską cenę,
– poinformowanie o charakterze brytyjskiego rynku pracy.


Strategia:
Mmd zarekomendowało nastepujące elementy kampanii:
– plakaty rozwieszone w 40 agencjach pośrednictwa pracy w Krakowie z hasłem: „Jedziesz do pracy za granicę? easyJet trzyma za Ciebie kciuki!”. Na plakatach znalazły się dwa symbole, kojarzone przez Polaków z pieniędzmi i szczęściem: czterolistna koniczyna oraz portfel. Zarówno szczęście, jak i portfel są przydatne osobom wyjeżdżającym do pracy za granicę;
– niecodzienny happening na lotnisku w Balicach. Studenci ubrani w koszulki i czapeczki z logo easyJet grali krewnych i przyjaciół, którzy żegnają odlatujących do pracy (robiąc przy tym sporo szumu i zamieszania). Przy okazji rozdawali „na szczęście” portfele z czterolistną koniczyną;
– konferencja prasowa na lotnisku w Balicach z udziałem managera odpowiedzialnego za rynek polski.


Rezultaty:
– Wzrost zainteresowania linią easyJet wśród osób szukających pracy za granicą,
– wycinki w radiu, TV i prasie drukowanej,
– oferty współpracy z easyJet z agencjami pracy, które początkowo nie chciały wziąć udziału w kampanii.


 


 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj