poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaCase studiesKampania promocyjna Kopalni Wieliczka Trasa Turystyczna w Social Media.

Kampania promocyjna Kopalni Wieliczka Trasa Turystyczna w Social Media.

Nazwa projektu:
Kampania promocyjna Kopalni Wieliczka Trasa Turystyczna w Social Media

Autor:
NetCenter Solutions dla Kopalni Soli Wieliczka

Określenie problemu, analiza sytuacji wyjściowej:
Kopalnia Soli „Wieliczka” jest jedną z najbardziej znanych w świecie. Wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO Kopalnia co rok w okresie letnim przeżywa wzrost odwiedzin turystów. Po zakończeniu wakacji zainteresowanie kopalnią maleje. Przy Kopalni otwarty został niedawno Hotel Grand Sal****, który jest mniej znanym miejscem. Mimo tak wspaniałego sąsiedztwa, Hotel Grand Sal**** nie jest częstym elementem planów wycieczek do Wieliczki.

Cele i założenia
Zwiększenie zainteresowania Trasą Turystyczną Kopalni, Hotelem Grand Sal**** i like page Kopalni oraz hotelu wśród internautów. Ukazanie kopalni jako miejsca rekreacji także dla osób młodych. Zmiana wizerunku „muzeum” jako miejsca nudnego i nienowoczesnego. Celem działań w sieci docelowo było wzbudzenie chęci zwiedzenia kopalni oraz hotelu w okresie powakacyjnym.

Grupy docelowe:
Grupą docelową działań byli aktywni użytkownicy Internetu, osoby młode, rodziny z dziećmi. Internauci, którzy lubią niespodzianki, podróże i odkrywanie. Grupa nie była zdywersyfikowana pod względem doświadczeń turystycznych, kierowano się zarówno do osób, które już znają kopalnię, jak i osób, które nie zwiedzały nigdy Wieliczki i podziemnego solnego miasta.

Realizacja:
W kampanii wykorzystano istniejące like page Kopalni Soli „Wieliczka” oraz Hotelu Grand Sal****, a także cieszące się zainteresowaniem w okresie wakacyjnym wśród młodzieży serwisy prezentujące ogłoszenia o pracę sezonową. Akcje głównie prowadzone były na like page Kopalni Soli „Wieliczka”. Działania zostały także wzmocnione narzędziami z obszaru media relations.

Kampania promocyjna rozpoczęła się w połowie lipca 2011 roku i trwała 2 miesiące. W jej skład wchodziły 2 akcje: casting oraz konkurs z aplikacją w serwisie Facebook.

Pierwszą część kampanii stanowił casting – szukano żony i dzieci Skarbnika Kopalni. Casting wykorzystywał potencjał mediów społecznościowych, w całości prowadzony był w serwisie Facebook. Akcja skierowana była do fanów like page Kopalnia Soli „Wieliczka” i Hotelu Grand Sal****.  Aby zgłosić swój udział należało przesłać zdjęcie własnej osoby oraz spróbować przekonać do siebie Skarbnika w krótkim tekście. W serwisach rekrutacyjnych zamieszczono ogłoszenia o pracę na stanowisko „Specjalistki ds. podtrzymywania domowego ogniska” oraz „Młodszego specjalistę ds. zabaw i animacji czasu wolnego”, a także typowe ogłoszenia castingowe. Casting promowany był dodatkowo reklamą CPC w serwisie Facebook.  Wykorzystano także media relations, przesłano notatki prasowe do serwisów regionalnych.
W castingu wybrano trzech zwycięzców – żonę i dwoje dzieci: syna i córkę Skarbnika. Nagrodą był weekend w Wieliczce połączony z zwiedzaniem kopalni w towarzystwie Ojca i Męża – Skarbnika.

Drugą akcją prowadzoną w całości w serwisie Facebook był konkurs z aplikacją „Wielicki Labirynt”. Multimedialna, interaktywna gra przenosiła fanów w podziemny solny świat. Wcielali się w rolę odkrywców, aby przemierzyć wirtualny labirynt w poszukiwaniu skarbu św. Kingi. Aplikacja umożliwiała zdobycie punktów za każdy poprawny wybór kierunku na podziemnym szlaku. Zsumowane punkty na indywidualnym koncie użytkownika plasowały go w ogólnym rankingu. Gra promowana była reklamą CPC w serwisie Facebook.

Efekty
W trakcie akcji do like page Kopalni Soli „Wieliczka” dołączyło ponad 250% nowych fanów.  Największą grupą wiekową stanowiły osoby młode w wieku 18 – 34 lata odpowiadające targetowi kampanii.

W sieci pojawiło się 17 publikacji na temat akcji, zarówno castingu, jak i konkursu z aplikacją „Wielicki Labirynt”, a także opublikowano 30 ogłoszeń rekrutacyjnych (w kampanii nie korzystano z artykułów sponsorowanych).

Zwycięzcy castingu opublikowali swoje relacje z odebrania nagrody na like page Kopalni Soli „Wieliczka”. „Żona Skarbnika” dodatkowo opisała cały konkurs i weekend w Kopalni Soli „Wieliczka” na swoim blogu, zwiększając tym samym widoczność akcji.
Ponad 1000 osób zagrało średnio 3,8 razy w grę „Wielicki Labirynt”. Z pośród nich 100 osób otrzymało bilety umożliwiające zwiedzanie kopalni. Fani często komentowali wpisy, co świadczy o ich zaangażowaniu w akcje. 46% interakcji ze strony fanów stanowiły komentarze.

Akcja spełniła swoje zadanie – wzbudzono zainteresowanie Kopalnią Soli „Wieliczka” wśród młodych osób. Zastosowanie nowoczesnej, interaktywnej gry ukazało obiekt jako muzeum otwarte na nowinki technologiczne i nowe formy promocji, bliskie młodemu turyście. Zainteresowanie grą było tak duże, że Kopalnia zdecydowała się na przeniesienie gry na swoją witrynę.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj