poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaCase studiesKampania wizerunkowo-rekrutacyjna dla Uniwersytetu Jagiellońskiego

Kampania wizerunkowo-rekrutacyjna dla Uniwersytetu Jagiellońskiego

Tytuł:
Kampania wizerunkowo-rekrutacyjna dla Uniwersytetu Jagiellońskiego

Autor:
Fleishmann-Hillard dla Uniwersytetu Jagiellońskiego

Cel:
Kampania promocyjna miała na celu poinformowanie młodych ludzi, stojących przed wyborem kierunku studiów, że Uniwersytet Jagielloński jest nowoczesną uczelnią posiadającą bogatą ofertę edukacyjną, która kształci ludzi o szerokich horyzontach, umiejących sprostać wyzwaniom rynku pracy.

Opis projektu:
Kampania wizerunkowo-rekrutacyjna rozpoczęła się 2 maja 2011 roku i trwała do końca sierpnia 2011 roku przy wsparciu konsorcjum firm: agencji PR Fleishman-Hillard, agencji reklamowej BBDO oraz Media Direction Digital. Była to pierwsza profesjonalna kampania promocyjna prowadzona dla Uniwersytetu Jagiellońskiego, a jej celem było przedstawienie uczelni jako nowoczesnej i zapewniającej swoim absolwentom pewny start na rynku pracy.

Kampania reklamowa objęła swoim zasięgiem następujące miasta: Kraków, Katowice oraz Rzeszów. Wykorzystane zostały: reklama prasowa i billboardy. W wybranych kilkudziesięciu znanych klubach pojawiła się także niestandardowa forma reklamy zewnętrznej nawiązująca do głównych przekazów kampanii. Na potrzeby kampanii powstała interaktywna strona www.przyszlosc.uj.edu.pl, gdzie przyszli i obecni studenci mogli w formie zabawy „przewidywać” swoją przyszłość zawodową. W zależności od tego, jaki kierunek studiów wybrali internauci, mają szansę w przyszłości zostać znanym dziennikarzem, ekspertem od polityki centralnej i wschodniej Europy, astronomem czy dyrektorem NASA.

Zakres działań:
W kampanii wizerunkowo-rekrutacyjnej Uniwersytetu Jagiellońskiego agencja BBDO była odpowiedzialna za kreację i działania reklamowe, firma Media Direction Digital zaplanowała
i kupiła media, natomiast agencja Fleishman-Hillard koordynowała działania public relations.

Elementy kampanii:
– Uruchomienie interaktywnej strony internetowej www.przyszłosc.uj.edu.pl, dzięki której przyszli i obecni studenci mogą w formie zabawy przewidywać swoją przyszłość zawodową
– Przeprowadzenie badań ankietowych wśród licealistów z Krakowa i okolic. Respondenci zostali poproszeni o ocenę ważności kryteriów, którymi kierują się przy wyborze uczelni, przy wyborze Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz kierunku studiów. Na podstawie wyników badań został przygotowany raport pt. Czym kierują się młodzi ludzie wybierając studia
– Organizacja spotkania prasowego dla małopolskich z udziałem władz uczelni i absolwentów Uniwersytetu Jagiellońskiego, podsumowująca wyniki badań i efekty samej kampanii.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele najważniejszych mediów krakowskich. Spotkanie obyło się 14 czerwca 2011 r.

Efekty:
– Kampania wygenerowała ponad 20 milionów odsłon portalu, ponad 54 tysiące wejść we wszystkie wyświetlane reklamy oraz dotarła do ponad 6,5 miliona unikalnych użytkowników.
– W badaniu przeprowadzonym dla Uniwersytetu Jagiellońskiego wzięło udział ponad 480 licealistów z Krakowa i okolic, w tym nieco ponad 63% kobiet i 37% mężczyzn. Dzięki badaniom powstał szereg publikacji pokazujących czym kierują się licealiści, wybierając uczelnię, czy kierunek studiów. Stały się również wskazówką dla Uniwersytetu Jagiellońskiego, jak spełniać oczekiwania młodzieży czy rynku pracy, przy zachowaniu wysokiego poziomu nauczania, łącząc tradycję i nowoczesność.
– W wyniku prawie dwóch miesięcy działań media relations, ukazało się ponad 80 publikacji na temat kampanii i Uniwersytetu Jagiellońskiego w ogólnopolskich i lokalnych mediach drukowanych, RTV i internetowych.
– W konferencji podsumowującej kampanię wzięło udział 12 dziennikarzy z najważniejszych mediów krakowskich i ogólnopolskich, w tym z takich mediów jak Gazeta Wyborcza, Gazeta Krakowska, TVN24, Polskie Radio Kraków oraz TOK FM.
– Kampania wzbudziła zainteresowanie również wśród prasy i portali dedykowanym studentom i karierze. Na konferencji obecni byli m.in. dziennikarze z Magazynu Studenckiego SMS i portalu www.kariera.com.pl, a publikacje pojawiały się w takich mediach jak www.dlaczego.com.pl, www.edukacja.wprost.pl czy www.perspektywy.pl.
– Uniwersytet Jagielloński odnotował wzrost zainteresowania uczelnią, co przełożyło się na zwiększenie liczby kandydatów na studia w roku akademickim 2011/2012

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj