[[{“fid”:”6906″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:””,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:””},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
Tytuł
Kinguin World Record, czyli bicie rekordu Guinnessa w najdłuższym graniu w grę komputerową
Autor
VIWA Entertainment
Opis celów kampanii:
Zwiększenie rozpoznawalności marki Kinguin na Polskim rynku, zwłaszcza w kontekście konkurencji. Zwiększenie liczby followersów na firmowym kanale Twitcha, który jest nowym projektem w ramach firmy o silnym priorytecie i na żywo relacjonował bicie rekordu Guinnessa przez 24/h. Przekierowanie zainteresowania wydarzeniem na specjalnie utworzonego landing page Kinguin World Record na stronie Kinguin.pl/net oraz wygenerowanie co najmniej 150 ukazań w mediach na temat organizowanego wydarzenia, które wpłyną na zwiększenie zaufania do marki.
Grupa docelowa:
Gracze w Polsce. Osoby zwiedzające targi Poznań Game Arena.
Sytuacja:
Kinguin to światowa platforma pośrednicząca w sprzedaży gier komputerowych. Dobrze znana za granicą, mniej w Polsce. Idealną okazją do tego aby zwiększyć swoją rozpoznawalność są największe w Polsce targi gier komputerowych Poznań Game Arena. Jednak należało się zastanowić, co Kinguin może pokazać na targach? Pomysł na Kinguin World Record powstał po tym jak jeden z pracowników zgłosił chęć pobicia rekordu Guinnessa w najdłuższym graniu w grę komputerową w celach charytatywnych. Była to świetną okazją do tego aby Kinguin World Record wystawić na zaplanowanych 24 – 26 października 2014 r. targach PGA.
[[{“fid”:”6908″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:””,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:””},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
Realizacja:
24 – 30 października 20014 r.
Działania:
Pozyskanie sponsorów było sprawą kluczową dla całego przedsięwzięcia. Wydarzenie miało charakter globalny więc należało pozyskać sponsorów dobrze rozpoznawalnych również za granicą. Kolejnym ważnym aspektem było pozyskanie partnerów medialnych. To w dużej mierze od nich zależało zrealizowanie niektórych celów wydarzenia. Następnie trzeba było zgłosić wszelkie formalności do siedziby głównej Guinnessa w Londynie. Konieczne było również właściwe przygotowanie zawodnika, który miał bić rekord. Przygotowanie pod względem fizycznym i zdrowotnym. Należało również przygotować odpowiednio zaaranżowane stoisko na targach PGA.
[[{“fid”:”6909″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:””,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:””},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
Działania wizerunkowe można podzielić na III etapy:
- Przed targami Poznań Game Arena
- W trakcie Poznań Game Arena
- Po pobiciu rekordu Guinnessa
- Działania wizerunkowe zawarte w tym punkcie były kluczowe ponieważ miał stworzyć swoisty viral, który niczym kula śnieżna napędzała się z dnia na dzień. Utworzona została specjalny landing page dedykowany wydarzeniu na, który można było przekierowywać ruch. Zaplanowana była również współpraca z youtuberami, którzy mieli swoimi kanałami promować wydarzenie. W trakcie okresu od 23 września, który był inauguracją kampanii wizerunkowej do 24 października czyli dnia rozpoczęcia wydarzenia zaplanowanych było wysłanie 5 informacji prasowych do mediów. Planowane były również konkursy m.in. z magazyn CD-Action największym w Polsce czasopismem o grach komputerowych, w których czytelnicy mieli zgadnąć w jaką grę będzie bity rekord Guinnessa. Zbudowanie napięcia odnośnie tytułu gry było bardzo ważnym elementem całej kampanii.
- W tym punkcie działania wizerunkowe skupione były na codziennych kontaktach z mediami polegającymi na relacjonowaniu tego co się dzieje w ramach wydarzenia, a zwłaszcza atrakcjami, które zaplanowane były na scenie tj. na przykład wizyta gwiazd, które miały wspierać zawodnika bojącego rekord w jego zmaganiach. Byli to na przykład Liber, Prezydent Poznania, czy Kawli z duetu Kalwi&Remi.
- Zrealizowanie zgodnie z planem poprzednich dwóch punktów miało zaowocować zwiększeniem zainteresowania biciem rekordu Guinnessa również przez media ogólnoinformacyjne. Po pobiciu rekordu Guinnessa zaplanowane było rozesłanie informacji prasowej wraz z materiałami wideo z ostatnich minut bicia rekordu.
Opis przebiegu kampanii:
[[{“fid”:”6920″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:””,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:””},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
W realizacji kampanii kluczowe okazały się pozyskane wcześniej patronaty medialne oraz sponsorzy dzięki, którym zwiększyła się baza dziennikarzy do, których mogliśmy dotrzeć. I tak informacje prasowe wysyłały same targi Poznań Game Arena oraz sponsor strategiczny Wydawnictwo Techalnd. Zapewniało nam to dużą ilość ukazań już w I etapie działań wizerunkowych dzięki czemu udało się wypracować efekt kuli śnieżnej, której konsekwencją były wywiady dla TVN24 czy wizyta w Dzień Dobry TVN.
W I fazie działań najważniejsze oczywiście było rozsyłanie informacji prasowych i kontakty z mediami branży gier komputerowych dzięki, którym mogliśmy trafić do właściwej grupy docelowej. Wówczas również tuż przed samymi targami ujawniony został tytuł gry, w który będzie bity rekord Guinnessa. Użytkownicy dowiedzieli się o tym za pomocą konkursów organizowanych ze wszystkimi partnerami medialnymi.
Swój zamierzony cel osiągnęły również zaplanowane na scenie wizyty „gwiazd” zwłaszcza włączenie się do gry z zawodnikiem bijącym rekord Prezydenta Poznania, które wzbudziło duże zainteresowanie mediów lokalnych, co przełożyło się następnie na zainteresowanie tych mediów dalszymi losami zawodnika bijącego rekord.
Wydarzenia, które odbywały się na scenie były na tyle interesujące, że stanowisko Kinguin World Record przyciągało praktycznie największą publiczność.
[[{“fid”:”6927″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
Efektywność:
Założone wcześniej cele został zrealizowane w 110%. Pojawiły się również efekty niezamierzone jak na przykład 30% wzrost sprzedaży gry, w którą był bity rekord Guinnessa czyli Sniper Ellite 3: Afrika. Najłatwiej oczywiście zacząć of efektów, które można zmierzyć. Dlatego też najłatwiej zacząć od wzrostu liczby fallowersów na twitchowym kanale kinguina, który z 30 fallowersów wzrósł w szczytowym momencie do 2 tys. osób oglądających na żywo bicie rekordu Guinnessa. Ponadto liczba wyświetleń landing page KinguinWorld Record wyniosła 19,576 w tym 17,367 wyświetleń unikalnych. A średni czas spędzony na stronie wyniósł 3 minuty i 5 sekund.
Liczba ukazań, którą udało się wygenerować również znaczenie przekroczyła tą zakładaną (150 publikacji). W okresie od 23 września do 10 listopada udało się wygenerować prawie 500 publikacji, w tym w mediach ogólnoinformacyjnych takich jak; TVN24, TVN, Polsat czy TVP. 90% publikacji miała charakter pozytywny.
Warto w tym momencie wziąć pod uwagę, że analizowany okres to 23 września 10 listopada. Biorąc te wszystkie okoliczności, a także: treść komentarzy zostawionych przez użytkowników na twitchu, czy Facebooku oraz komentarze zwiedzających PGA można śmiało stwierdzić, iż dzięki tak dużej liczbie publikacji, a także frekwencji na samych targach PGA znacząco udało się zwiększyć rozpoznawalność marki Kinguin w Polsce. A sponsorzy, których udało się pozyskać skutecznie wpływali na zwiększanie zaufania do marki.
Publikacje (listopad 2014):
136 godzin grał w grę
Dzień bicia rekordów
Po pobiciu rekordu spałem 3 godziny
Ile godzin przespał Gordon – zobaczcie infografikę
Jak Gordon bił rekord Guinessa
[[{“fid”:”6917″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:””,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:””},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]