niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaCase studiesKomputery przyjazne środowisku

Komputery przyjazne środowisku

Prezentacja projektu: Green PC firmy Fujitsu Siemens Computers – komputery przyjazne środowisku
Kampania przygotowana przez niemiecki oddział Weber Shandwick, uhonorowana nagrodą IPRA

Projekt: Linia produktów Green PC: komputerów osobistych wyjątkowo przyjaznych środowisku.
 
Zadania:
– pozycjonowanie komputerów marki Fujitsu Siemens jako lidera opinii i rynku w zakresie innowacyjnego, przyjaznego środowisku oprzyrządowania IT oraz produkcji, recyklingu i remarketingu
– pozycjonowanie komputerów marki Fujitsu Siemens jako technologicznego lidera w zakresie innowacyjnych produktów i rozwiązań
– podniesienie świadomości w zakresie zagadnień związanych z urządzeniami elektrycznymi
– podniesienie świadomości na temat produktu Green PC wśród odpowiednich grup docelowych
– wsparcie działu sprzedaży

Strategia:
– wiarygodna, informacyjna, jak i przebojowa kampania: dobrze ugruntowana, oparta na faktach informacja i jednocześnie najwyższy poziom przejrzystości, zwłaszcza w zakresie produkcji i celów biznesowych
– odpowiadanie na powszechne wątpliwości dotyczące wydajności i skuteczności produktów przyjaznych środowisku połączone z demonstracją rozwiązań
– przedstawianie świadomości ekologicznej firmy jako podstawowej części strategii korporacyjnej
– połączenie efektów kampanii z wizerunkiem korporacji i marki: przedstawienie w korzystnym świetle osób, które kupują komputery marki Fujitsu Siemens przyjazne środowisku i przekonanie do siebie potencjalnych klientów i udziałowców wyjątkową odpowiedzialnością za środowisko naturalne
– wywieranie większego wpływu na potencjalnych klientów, którzy przywiązani są do idei odpowiedzialności etycznej, zwłaszcza w sektorze publicznym
– wpływanie na debatę społeczną dotyczącą kilku ważnych tematów, w tym m.in.: wytycznych zgodnych z normami Unii Europejskiej, strat energetycznych, sposobów zarządzania nimi w Azji Południowo – Wschodniej oraz produkcji przyjaznej środowisku
 
Działania:
Faza 1 – Pobudzenie
– Podstawowe materiały: informacja w tle dotycząca produktu Greek PC, jego produkcji, recyklingu oprzyrządowania IT, wydajności ekonomicznej. Prezentacja materiałów na warsztaty One-to-One – „medialny okrągły stół” we współpracy z Bawarskim Stanowym Ministerstwem ds. Środowiska, Zdrowia i Ochrony Konsumenta i instytutem badawczym w Augsburgu
– działania One–to-One z Peterem Eberem, wiceprezydentem w dziale dostaw operacji produktów firmy i ich objętości – wycieczka z przewodnikiem po krainie ułatwień oferowanych przez produkt Fujitsu Siemens – informacja prasowa związana z Dniem Ziemi i konferencja zatytułowana „Elektronika staje się zielona” zorganizowana przez Fraunhofer Gesellschaft
– przygotowanie materiałów do telewizji
– zapewnienie magazynom branżowym testów komputera
– wewnętrzna prezentacja materiałów dla sprzedawców ze szczególnymi informacjami dotyczącymi produktu PC Greek
Faza 2 – Wzmocnienie
– międzynarodowy warsztat medialny połączony z prezentacją w siedzibie firmy
– przygotowanie materiałów dla telewizji, w których pojawi się centrum recyklingu należącego Fujitsu Siemens Computers w Paderborn
– zamieszczanie case studies w wybranych magazynach branżowych
– dostarczanie portalom konsumenckim i witrynom internetowym informacji na temat najnowszych zdobyczy przyjaznych środowisku
– kolejne działania One-to-One z Peterem Eberem, wiceprzewodniczącym w dziale dostaw operacji produktów firmy i ich objętości
Faza 3 – Ekspansja idei ochrony środowiska i jej integracja z nowymi możliwościami PR-u
– sponsorowana współpraca z niezależnym i wiarygodnym partnerem WWF Germany: firma Fujitsu Siemens Computers wyposaża biura WWF w przyjazne środowisku komputery osobiste i płaskie monitory
– artykuły w publikacjach wydawanych przez WWF (strona internetowa, newsletter, raporty biznesowe)
– artykuły w publikacjach Fujitsu Siemens Computers (newsletter dla pracowników i klientów, niemiecka strona firmowa)
– WWF zgodził się wesprzeć marketing firmy i jej działania w obszarze public relations na trzy lata
– badanie odpowiedzi na propozycje w sektorze publicznym i połączenie wszystkich kryteriów przyjaznych dla środowiska (współpraca z niezależnym ekspertem)
– medialny okrągły stół z przedstawicielami firmy WWF w debit 2005 w połączeniu ze współną ekspozycją obu parterów przedsięwzięcia

Rezultaty
– znaczący wzrost sprzedaży osobistych komputerów Greek PC od momentu rozpoczęcia kampanii B2B w lutym 2004 roku,
– 64 potwierdzonych kontaktów z wydawcami (kontakt One-to-One, wywiady telefoniczne, udział w „okrągłych stołach”)
– omówienia w mediach mediach profilu biznesowym, branży IT, internetowych (przykłady : FAZ, FTD, Handelsblatt, VDI Nachrichten, Spiegel online, Manager Magazyn, Zdnet)
– poczytność: około 3 milionów – ugruntowanie pozycji firmy Fujitsu Siemens Computers jako kompetentnego partnera dla dziennikarzy
– nominacja do europejskiej nagrody SABRE i zdobycie nagrody IPRA

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj