sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaCase studiesKomunikacja Saxo Bank Polska

Komunikacja Saxo Bank Polska

Tytuł:
Komunikacja Saxo Bank Polska

Autor:
Procontent Communication

Wyzwania
Saxo Bank to globalny bank inwestycyjny specjalizujący się w handlu oraz inwestycjach online na światowych rynkach finansowych. Posiada biura na całym świecie, w tym m.in w Londynie, Paryżu, Genewie, Zurychu, Singapurze, Tokio, Madrycie, Amsterdamie, Dubaju, Pradze i Pekinie, a od 2012 roku także w Warszawie. Jest wielokrotnie nagradzaną instytucją finansową, która w ciągu 20 lat działalności otrzymała 30 prestiżowych nagród. Głównym zadaniem, przed jakim stanęła agencja, było zbudowanie od podstaw na polskim rynku mediów wizerunku marki jako produktu premium, spopularyzowanie wśród klientów transakcji walutowych na rynku Forex, a także pozycjonowanie jako eksperta CEO Saxo Bank Polska – dr Macieja Jędrzejaka.

Planowanie i działanie
W tym celu Procontent przygotował plan działań z zakresu komunikacji zewnętrznej, obejmujący stałą współpracę z najważniejszymi mediami o zasięgu ogólnopolskim, stworzył blog, na którym publikowane są komentarze dotyczące aktualnych wydarzeń polityczno-ekonomicznych oraz cykl video press release’ów, opracował strategię komunikacji prognoz kwartalnych przygotowywanych przez analityków Saxo Banku, a także zorganizował cykl warsztatów inwestycyjnych oraz debat ekonomicznych skierowanych do inwestorów indywidualnych.

W ramach  pozycjonowania jako eksperta dr Macieja Jędrzejaka, do głównych zadań agencji należy organizacja spotkań typu one 2 one w największych, ogólnopolskich redakcjach, aranżowanie wywiadów z dziennikarzami, zajmującymi się tematyką finansową, a także codzienne rozpowszechnianie komentarzy oraz artykułów ekonomicznych autorstwa dr Macieja Jędrzejaka.

Do działań b2b wykorzystany został sponsporing sportu – Procontent wziął udział w organizowaniu cyklu pięciu turniejów golfowych połączonych z warsztatami inwestycyjnymi w ramach Saxo Bank Golf League skierowanych do klientów banku oraz mediów. Procontent odpowiada także za budowanie relacji z organizacjami skupiającymi potencjalnych klientów np. Executive Club.

Jednym z istotnych aspektów współpracy jest również wykorzystanie globalnej pozycji rynkowej Saxo Banku i jego ekspertów międzynarodowych. Agencja odpowiada za oprawę medialną wizyt zagranicznych analityków Saxo Bank, w tym współzałożyciela i dyrektora generalnego Saxo Bank – Larsa Christensena.

Efekty
W czasie półrocznej pracy z Saxo Bankiem, Procontent nawiązał relacje ze wszystkimi największymi redakcjami w Polsce – Gazetą Wyborczą, Rzeczpospolitą, Dziennikiem Gazetą Prawną, Pulsem Biznesu, Gazetą Finansową, Kurierem Finansowym, Parkietem, Bloomberg Businessweek Polska (o łącznym nakładzie blisko 700 000), stacjami radiowymi, a także telewizyjnymi – TVP, Polsat oraz TVN w tym kluczowymi na polskim rynku kanałami o tematyce ekonomicznej – Polsat Biznes i TVN CNBC. Na co dzień współpracujemy z największymi portalami takimi jak: onet.pl (nr 1 wśród portali o tematyce ekonomicznej w Polsce), interia.pl, pb.pl, alebank.pl, bankier.pl, forsal.pl, skarbiec.biz, inwestycje.pl, monetary.pl, macronext.pl czy waluty.com.pl, gdzie każdego dnia publikowane są artykuły przygotowane przez ekspertów Saxo Bank z zakresu makroekonomii, zmian na rynkach walut oraz surowców.

Od lutego byliśmy obecni w mediach ponad 4500 razy, dotarliśmy do  prawie 10 000 000 osób, generując AVE w wysokości 3 500 000 złotych, co czyni nas liderem wśród agencji public relations pracujących dla Saxo Bank w skali Europy.

Obecnie eksperci Saxo Bank wypowiadają się nie tylko na tematy ekonomiczne, ale także dotyczące aktualnej sytuacji politycznej i społecznej zarówno w Polsce, jak i na świecie. W ciągu ostatnich trzech miesięcy dr Maciej Jędrzejak był gościem ogólnopolskich programów telewizyjnych średnio dwa razy w tygodniu (łącznie 64 razy). Na stworzony i prowadzony przez Procontent blog saxobank247.pl każdego tygodnia wchodzi kilkaset osób. Maciej Jędrzejak, jako jeden z  ośmiu najważniejszych komentatorów rynku walutowego, został zaproszony do udziału w projekcie „Portfel forexowy” ogólnopolskiej gazety giełdy papierów wartościowych –  Parkiet, gdzie publikowane są prognozy dotyczące walut, surowców oraz indeksów giełdowych.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj