TŁO
Dom Mody Klif w Warszawie od 1999 roku jest źródłem inspiracji dla osób, które w modzie szukają czegoś więcej niż tylko ubrań. Wychodząc z założenia, że moda stanowi odzwierciedlenie charakteru i stylu życia, Klif oferuje klientom ponad sto salonów, które swoimi propozycjami zaspokoją nawet najbardziej wymagające gusta. Klienci Klifu lubią modę, interesują się nią, a Dom Mody Klif jest dla nich miejscem, gdzie mogą się z nią zetknąć podczas zakupów, lunchu lub spaceru między witrynami markowych butików czy aranżowanych wydarzeń.
W 2017 roku Dom Mody Klif obchodził 18 urodziny. Taki jubileusz agencja Aliganza, która na co dzień odpowiada za strategię komunikacji Klifu, postanowiła wykorzystać do wzmocnienia jego modowego wizerunku. Po raz pierwszy zaprosiła do Polski jedną z najbardziej rozpoznawalnych osób w branży mody – nowojorską dziennikarkę Lynn Yaeger z amerykańskiego „Vogue’a”.
CEL
Celem kampanii było zaznaczenie i podkreślenie jakości i historii marki Klif na warszawskim rynku retailowym – pozycjonowanie marki Klif jako kameralnego miejsca z wyjątkowym tenant mixem (niepowtarzalne marki z półki premium i luksus). A także umocnienie modowego wizerunku Klif, który oferuje unikalne marki, wyjątkowe doznania i umożliwia spotkania z niepowtarzalnymi osobistościami światowego formatu, które na co dzień kojarzone są z modą i trendami. Co przekładało się także na wzmocnienie relacji z lojalnymi klientami i pozyskanie nowych klientów.
Z drugiej strony, w kampanii istotne było również wzmocnienie obecności Domu Mody Klif w mediach lifestylowych oraz kobiecych, pobudzenie zainteresowania mediów, wzmocnienie relacji z kluczowymi dziennikarzami fashion i lifestyle.
OPIS DZIAŁAŃ
18 Urodziny Domu Mody Klif to czterodniowe święto mody, trwające od 20 do 23 kwietnia 2017 roku. Pierwsza i jedyna wizyta ikony modowego środowiska – nowojorskiej dziennikarki Lynn Yaeger pokazała, że „Dom Mody” to nie tylko nazwa. To miejsce, które kreuje trendy i styl życia oparty na modzie.
Lynn Yaeger charakteryzuje nie tylko nieprzeciętny wygląd – jest jedną z głównych redaktorek mody nowojorskiego wydania magazynu „Vogue” oraz vogue.com. To wzór dla wielu redaktorów mody na całym świecie.
W trakcie wydarzenia odbywającego się we wnętrzach Domu Mody Klif dziennikarka opowiedziała o nadchodzących trendach w startującym wówczas sezonie wiosna/lato 2017. Na to spotkanie przybyły najważniejsze redaktorki naczelne magazynów fashion i lifestyle, które umówione zostały na indywidualne spotkania – wywiady z gościem Domu Mody Klif.
Spotkanie z Lynn Yaeger wspierała silna eventowa kampania informacyjna oparta na wizerunku i nazwisku nowojorskiej dziennikarki. Event wzmocniła obecność gwiazd dużego formatu, pojawiły się m.in. Weronika Rosati, Roma Gąsiorowska czy Olga Bołądź. Zaproszone media, w tym także śniadaniowe programy telewizyjne, zapewniły pożądany buzz medialny, który kreował wizerunek centrum.
Event modowy organizowany wspólnie z najemcami tworzyły także niecodzienne stylizacje prezentowane w formie wystawy, przygotowane przez Ewelinę Gralak. Wieczorny event urodzinowy połączony był ze specjalnymi ofertami w salonach oraz premiowanymi zakupami. Aktywności prosprzedażowe towarzyszyły obchodom urodzin przez kolejne cztery dni.
Komunikacja wydarzenia oparta była na wykorzystaniu zróżnicowanych kanałów komunikacji: telewizja, prasa, online, mobile. W działaniach online znalazły się m.in. Google Display Network, targetowanie behawioralne, narzędzia re-marketingowe czy social media.
EFEKTY
Urodzinowa kampania kwietniowa przyniosła zauważalne korzyści obiektowi, m.in. wzmocnienie wizerunku oraz świadomości, zainteresowanie nowych najemców, branży oraz mediów.
Efektywność działań została udokumentowana w wynikach foot fall (prawie 25 proc. wzrostu rok do roku) i przede wszystkim w wynikach działań media relations, które zaowocowały silną obecnością Domu Mody Klif w najważniejszych tytułach fashion i lifestyle w kraju. Kampania nastawiona była na wydźwięk poeventowy – relacje PR z wydarzenia pojawiły się w najbardziej pożądanych wysokozasięgowych tytułach – „Elle”, „Avanti”, „Glamour”, „Viva”, „Twój Styl” i portalach internetowych takich jak Plotek, Pudelek, Plejeda, czy Onet. Wywiady z Lynn Yaeger odbyły się w „Dzień Dobry TVN” i „Pytaniu na Śniadanie”. AVE z publikacji PR wygenerowanych po evencie wyniosło prawie 1 mln zł.
Profil Domu Mody Klif na Facebooku odnotował wzrost zaangażowania fanów. Zostały wzmocnione relacje z lojalnymi klientami, pozyskano też nowych (kolejne rekordy w bazach lojalnych klientów Domu Mody Klif oraz w bazach newsletterowych).
Efektem było też zwiększenie atrakcyjności dla nowych najemców – nowe marki w portfolio (proces kontynuowany w 2017 roku, m.in. Eva Minge, Zosia Ślotała).
Powyższa infografika została przygotowana przez Instytut Monitorowania Mediów na zlecenie PRoto.pl