Tytuł projektu:
Polska premiera nowego samochodu Mazda3 w ramach projektu „Mazda Route3: Hiroshima – Frankfurt Challenger Tour 2013”
Agencja:
Eskadra
Klient:
Mazda Motor Poland
Określenie problemu: analiza sytuacji wyjściowej
Mazda dąży do przełamywania schematów i szukania nietypowych rozwiązań zarówno w obszarze technologii, jak i promocji. Dlatego, kiedy na rynku miał pojawić się nowy model samochodu – Mazda3 – koncern postanowił zorganizować mu premierę w przełamującym konwencje stylu. Firma zorganizowała przejazd nowych aut, które wyruszyły prosto z taśmy produkcyjnej w Hiroszimie do Frankfurtu, na Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne.
Cele i założenia
Zadaniem agencji było zorganizowanie niestandardowej polskiej premiery Mazdy3 w Warszawie, która znajdowała się na trasie Hiroszima – Frankfurt i była jednym z etapów podróży.
Głównym założeniem i celem agencji było przygotowanie koncepcji działań, wpisującej się w charakter projektu „Mazda Route3: Hiroszima – Frankfurt Challenger Tour 2013”, a następnie skuteczne i kompleksowe zrealizowanie eventu.
Cele strategiczne
- Zorganizowanie polskiej premiery nowego modelu Mazda3 w sposób nietypowy i przełamujący schematy
- Pozyskanie honorowego patronatu Prezydent Miasta Warszawy – Hanny Gronkiewicz-Waltz
- Dotarcie z informacją do grup docelowych
Grupy docelowe
Informacje kierowane były głównie do dziennikarzy mediów motoryzacyjnych, informacyjnych, kulturalnych, miłośników i fanów marki, a także posiadaczy samochodów Mazda.
Wykorzystane narzędzia
Event, działania niestandardowe, działania w Interencie, patronat honorowy, media relations
Opis projektu
Na trasie polskiego etapu „Mazda Route3…” nowe samochody Mazda3 wzięły udział w uroczystej paradzie ulicami miasta, w której uczestniczyło ponad 60 samochodów, głównie Mazd3 poprzedniej generacji i Mazd323, prowadzonych przez miłośników marki.
Sama premiera odbyła się w nietypowym miejscu – na otwartej przestrzeni pod Mostem Świętokrzyskim w Warszawie. Miejsce zostało wybrane nieprzypadkowo – zarówno agencji, jak i Maździe zależało na połączeniu elegancji warszawskiej panoramy z undergroundowym klimatem wydarzenia motoryzacyjnego i kulturalnego jednocześnie. Imprezę uświetniły bębniarski Drum Show oraz gwiazda wieczoru – zespół ENEJ.
W ramach wyprawy „Mazda Route3…”, trasę pokonywała także międzynarodowa grupa dziennikarzy (m.in. z Czech, Niemiec, Włoch, Turcji, Wielkiej Brytanii, Słowacji, Portugalii czy Australii) oraz przedstawiciele mediów z Polski. Dzięki temu dziennikarze z różnych stron świata mieli okazję zwiedzić stolicę, zapoznać się z miastem i jego atrakcjami.
Honorowy patronat nad całym wydarzeniem objęła Prezydent Miasta Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz.
Działania PR skierowane były do ściśle określonych wcześniej grup docelowych. Głównymi narzędziami komunikacji stały się intensywne media relations oraz działania informacyjne w Internecie (w tym w social media).
Ewaluacja
Zgodnie z przyjętymi założeniami, udało się zorganizować polską premierę nowego modelu Mazda3 w sposób niestandardowy i przełamujący konwencje. Dzięki przyjętej koncepcji działań, agencji udało się również połączyć motoryzacyjny i kulturalny charakter wydarzenia, w czym dodatkowo pomogło pozyskanie honorowego patronatu Prezydent Miasta Warszawy. Na evencie pojawili się wszyscy najważniejsi goście oraz osoby stanowiące grupę docelową prowadzonych działań PR.
Efekty
Działania informacyjne i promocyjne perfekcyjnie trafiły do określonej wcześniej grupy docelowej, gdyż na evencie pojawili się wszyscy najważniejsi goście. Cały event został także pozytywnie odebrany przez mieszkańców stolicy.