niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaCase studiesMazda Route3: Hiroszima – Frankfurt Challenger Tour 2013

Mazda Route3: Hiroszima – Frankfurt Challenger Tour 2013

Tytuł projektu:

Polska premiera nowego samochodu Mazda3 w ramach projektu „Mazda Route3: Hiroshima – Frankfurt Challenger Tour 2013”

Agencja:
Eskadra

Klient:
Mazda Motor Poland

Określenie problemu: analiza sytuacji wyjściowej

Mazda dąży do przełamywania schematów i szukania nietypowych rozwiązań zarówno w obszarze technologii, jak i promocji. Dlatego, kiedy na rynku miał pojawić się nowy model samochodu – Mazda3 – koncern postanowił zorganizować mu premierę w przełamującym konwencje stylu. Firma zorganizowała przejazd nowych aut, które wyruszyły prosto z taśmy produkcyjnej w Hiroszimie do Frankfurtu, na Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne.

Cele i założenia

Zadaniem agencji było zorganizowanie niestandardowej polskiej premiery Mazdy3 w Warszawie, która znajdowała się na trasie Hiroszima – Frankfurt i była jednym z etapów podróży.
Głównym założeniem i celem agencji było przygotowanie koncepcji działań, wpisującej się w charakter projektu „Mazda Route3: Hiroszima – Frankfurt Challenger Tour 2013”, a następnie skuteczne i kompleksowe zrealizowanie eventu.

Cele strategiczne

  1. Zorganizowanie polskiej premiery nowego modelu Mazda3 w sposób nietypowy i przełamujący schematy     
  2. Pozyskanie honorowego patronatu Prezydent Miasta Warszawy – Hanny Gronkiewicz-Waltz
  3. Dotarcie z informacją  do grup docelowych

Grupy docelowe

Informacje kierowane były głównie do dziennikarzy mediów motoryzacyjnych, informacyjnych, kulturalnych, miłośników i fanów marki, a także posiadaczy samochodów Mazda.

Wykorzystane narzędzia

Event, działania niestandardowe, działania w Interencie, patronat honorowy, media relations

Opis projektu

Na trasie polskiego etapu „Mazda Route3…” nowe samochody Mazda3 wzięły udział w uroczystej paradzie ulicami miasta, w której uczestniczyło ponad 60 samochodów, głównie Mazd3 poprzedniej generacji i Mazd323, prowadzonych przez miłośników marki. 

Sama premiera odbyła się w nietypowym miejscu – na otwartej przestrzeni pod Mostem Świętokrzyskim w Warszawie. Miejsce zostało wybrane nieprzypadkowo – zarówno agencji, jak i Maździe zależało na połączeniu elegancji warszawskiej panoramy z undergroundowym klimatem wydarzenia motoryzacyjnego i kulturalnego jednocześnie. Imprezę uświetniły bębniarski Drum Show oraz gwiazda wieczoru – zespół ENEJ.

W ramach wyprawy „Mazda Route3…”, trasę pokonywała także międzynarodowa grupa dziennikarzy (m.in. z Czech, Niemiec, Włoch, Turcji, Wielkiej Brytanii, Słowacji, Portugalii czy Australii) oraz przedstawiciele mediów z Polski. Dzięki temu dziennikarze z różnych stron świata mieli okazję zwiedzić stolicę, zapoznać się z miastem i jego atrakcjami.

Honorowy patronat nad całym wydarzeniem objęła Prezydent Miasta Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Działania PR skierowane były do ściśle określonych wcześniej grup docelowych. Głównymi narzędziami komunikacji stały się intensywne media relations oraz działania informacyjne w Internecie (w tym w social media).

Ewaluacja

Zgodnie z przyjętymi założeniami, udało się zorganizować polską premierę nowego modelu Mazda3 w sposób niestandardowy i przełamujący konwencje. Dzięki przyjętej koncepcji działań, agencji udało się również połączyć motoryzacyjny i kulturalny charakter wydarzenia, w czym dodatkowo pomogło pozyskanie honorowego patronatu Prezydent Miasta Warszawy. Na evencie pojawili się wszyscy najważniejsi goście oraz osoby stanowiące grupę docelową prowadzonych działań PR.

Efekty
Działania informacyjne i promocyjne perfekcyjnie trafiły do określonej wcześniej grupy docelowej, gdyż na evencie pojawili się wszyscy najważniejsi goście. Cały event został także pozytywnie odebrany przez mieszkańców stolicy.  

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj